خانه اخبار اخبار قانون گذاری توقف فعالیت 75 صرافی در سال 2020

توقف فعالیت 75 صرافی در سال 2020

توقف فعالیت 75 صرافی در سال 2020
زمان مطالعه : 3 دقیقه
کیمیا رئیسی کیمیا رئیسی

سال 2020، بسیاری از صرافی‌ها با سرعت بالایی متوقف شدند. بر اساس آمار‌ها، تا کنون 75 صرافی به دلیل هک، کلاهبرداری و یا دلایل نامشخصی توقیف شده‌اند. 

بر اساس گزارش cryptowisser، پنج صرافی، به اتهام فعالیتهای غیر قانونی و کلاهبرداری توقیف و صرافی‌هایی مانند Altsbit و Nerae مورد حمله هکر‌ها قرار گرفته اند. علاوه براین تقریبا 31 صرافی اعلام کردند که قصد توقف داشته و به صورت داوطلبانه صرافی خود را بستند. 34 صرافی دیگر نیز به صورت ناگهانی ناپدید شدند.

بیشتر بخوانید: هک شدن صرافی KuCoin و عدم نگرانی تریدر‌ها نسبت به کاهش قیمت اتریوم related_content

لازم به ذکر است که صرافی‌هایی مانند NLexch و Chilean Chilebit نیز توسط دولت، از ادامه فعالیت منع شدند. بسته شدن این صرافی‌ها در مدت زمان کم، دلایل بسیاری دارد. برای توضیح ساده‌تر این موضوع می‌توان به رشد صنعت دیفای و توسعه صرافی‌های غیر متمرکز در سراسر جهان اشاره کرد.

از طرفی فشار‌های قانونی نیز تاثیر بسزایی در این توقیف‌ها دارند چراکه بسیاری از صرافی‌ها نتوانسته اند فعالیت‌های خود را با اینگونه قوانین هماهنگ کنند. این فشار‌ها از روزهای اول تاسیس اینگونه صرافی‌ها شدت گرفته اند که مشکلات متعددی برای صرافی ها به وجود آورده اند. البته کلاهبرداری‌ها و هک را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: صرافی بایننس (Binance) related_content

BitMEX و KuCoin، دو صرافی بزرگ و معتبر جهان نیز در خطر توقف قرار دارند. فعالیت آنها نیز ممکن است به پایان برسد. به دنبال تشکیل پرونده‌های کیفری علیه مدیران BitMEX و محکومیت‌های قانونی آنها در هفته گذشته به دلیل نقض مقررات بانکی، سایت امنیتی Chainalysis، از این صرافی به عنوان یک صرافی در خطر یاد کرده است و احتمال منع فعالیت BitMEX را بالا تخمین می‌زند. 

این سایت به بسیاری از مشتریان و کاربران خود مانند آژانس‌های دولتی، بانک‌ها و صرافی‌ها هشدار داد و افزود هرگونه اقدام غیر قانونی و غلط می‌تواند فعالیت آنها را با مشکل روبرو کند.

بیشتر بخوانید: ابتلای ترامپ به کرونا، هک KuCoin، و اتهام علیه BitMex آرامش بیت کوین را برهم نزد! related_content

بر اساس گزارش Coin Metrics، تریدر‌های بخش فیوچر صرافی BitMEX، بیش از 500 میلیون دلار بیت‌کوین را بین 30 سپتامبر و 3 اکتبر از این صرافی خارج کرده اند. (تنها در 3 روز). در اواخر ماه سپتامبر، 200 میلیون دلار از صرافی KuCoin واقع در سنگاپور، به سرقت رفت. این صرافی پس از وقوع این اتفاق ناگوار، امنیت سیستم خود را چندین بار بروزرسانی کرد.

در آخرین بروزرسانی های صرافی KuCoin در تاریخ 6 اکتبر، این صرافی اعلام کرد که بررسی‌ها روی ارتقای سیستم امنیتی همچنان ادامه دارند. لازم به ذکر است که تنها صرافی‌ها نیستند که نا پدید می‌شوند. بر اساس گزارش سایت deadcoins.com، تقریباً 2000 آلتکوین و توکن نیز در بازار ناپدید شدند.

توقف فعالیت 75 صرافی در سال 2020

0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

شاید بخواهید بدانید
آنتونی پامپلیانو: هیچ چیز بهتر از بیت‌کوین نیست آنتونی پامپلیانو: هیچ چیز بهتر از بیت‌کوین نیست