خانه اخبار اخبار استخراج درآمد ماینینگ بیت‌کوین به بالاترین سطح خود رسیده است

درآمد ماینینگ بیت‌کوین به بالاترین سطح خود رسیده است

درآمد ماینینگ بیت‌کوین به بالاترین سطح خود رسیده است
زمان مطالعه : 2 دقیقه
پوریا زعیم زاده پوریا زعیم زاده

داده های ارائه شده توسط پلتفرم تحلیل داده گلاسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که درآمد حاصل از استخراج بیت‌کوین در حال حاضر همانند زمانی است که پاداش بلوک دو برابر الان بود.

براساس تحقیقات اخیر، معیارهای برون زنجیره‌ای مهمی همچون درآمد استخراج بیت‌کوین به سطوح قبل از هاوینگ بازگشته اند.

داده های ارائه شده توسط پلتفرم تحلیل داده گلاسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که درآمد حاصل از استخراج بیت‌کوین در حال حاضر همانند زمانی است که پاداش بلوک دو برابر الان بود.

هنگامی که در اواسط ماه می (اردیبهشت) هاوینگ بیت‌کوین رخ داد، قیمت این ارز دیجیتال در حدود 9000 دلار بود. روز 18 نوامبر (28 آبان) این رقم دو برابر شد و به 18000 دلار رسید كه نشان دهنده نوعی همبستگی است، زیرا ماینرها برای پوشش هزینه‌ها و باقی ماندن روی سود، باید دارایی‌های خود را به میزانی کافی به فروش برسانند. قیمت بالاتر به معنای سود بیشتر است.

Blockchain.com که در واقع ارزش کل پاداش بلوک کوین بیس و کارمزد تراکنش‌های پرداخت شده به ماینرها را ردیابی می کند، این یافته ها را تأیید می‌نماید. رقم درآمد روزانه، که شامل پاداش بلوک و کارمزد تراکنش ها است، روز 18 نوامبر 21.2 میلیون دلار بود که بالاترین رقم آن طی یک سال گذشته بود.

بیشتر بخوانید: تراکنش کوین بیس یا تولید نسل related_content

رکورد قبلی مربوط به روز ششم ماه می (17 اردیبهشت) بود که در آن این رقم به 20.6 میلیون دلار رسید. پس از هاوینگ، که پاداش بلوک را از 12.5 BTC به 6.25 BTC کاهش داد، درآمد ماینرها به چیزی بیش از 7 میلیون دلار در روز سقوط کرد.

روز 18 مارس سال جاری میلادی (28 اسفند 98) پس از سقوط بازار ارزهای دیجیتال در اثر آغاز همه‌گیری کرونا، در آمد ماینینگ نیز سقوط کرد. هنگامی که درآمد ماینینگ به شدت کاهش می یابد، ماینرهایی که بیش از حد از اهرم استفاده کرده‌اند به دلیل شرایط نامساعد بازار به کاپیتولاسین استخراج کنندگان متوسل میشوند.

عکس این اتفاق زمانی می افتد که قیمت ها به اوج خود نزدیک میشوند. فاکتور دیگری که نشان میدهد شبکه سالم و ماینرها خوشحال هستند، هش ریت بیت‌کوین است که در حال حاضر 10% از بالاترین سطح ثبت شده خود فاصله دارد.

به دنبال پایان فصل بارش در چین که بخش اعظمی از استخراج بیت‌کوین در آن اتفاق می‌افتد، با کم شدن انرژی برق آبی ارزان، تجهیزات ماینینگ جهت آماده سازی برای جابجایی خاموش شدند. این اتفاق منجر به افت 37٪ نرخ هش فصلی به زیر 98 اگزاهش در ثانیه شد.

از آن زمان، هش ریت، که به عقیده بسیاری ارتباط مستقیمی با قیمت‌ها دارد، به 143.4 EH / s رسیده است که طبق داده‌های Bitinfocharts.com فاصله زیادی با 157.6 EH / s اواسط اکتبر ندارد.

ارقام فعلی درآمد ماینینگ و بازیابی نرخ هش، برای تداوم بازار گاوی که ممکن است قبل از پایان سال، قیمت بیت‌کوین را به بالاترین سطح خود برساند، بسیار مناسب هستند.

درآمد ماینینگ بیت‌کوین به بالاترین سطح خود رسیده است

0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

شاید بخواهید بدانید
تحلیل قیمت لایت‌کوین، 1 دسامبر (11 آذر) تحلیل قیمت لایت‌کوین، 1 دسامبر (11 آذر)