خانه اخبار اخبار قانون گذاری بانک مرکزی ژاپن: برای راه‌اندازی CBDC، به حمایت مردم نیاز داریم!

بانک مرکزی ژاپن: برای راه‌اندازی CBDC، به حمایت مردم نیاز داریم!

بانک مرکزی ژاپن: برای راه‌اندازی CBDC، به حمایت مردم نیاز داریم!
زمان مطالعه : 5 دقیقه
کیمیا رئیسی کیمیا رئیسی

با آزمایشات و تحقیقاتی که روی ارز دیجیتال بانک مرکزی ژاپن صورت گرفته و برنامه‌هایی که این بانک برای سال 2021 تعیین کرده است، مشخص شده که راه‌اندازی ین دیجیتال، نیازمند پشتیبانی و حمایت مردم جامعه است. 

بسیاری از دولت‌ها و بانک‌های مرکزی در سراسر دنیا اعلام کرده‌اند که تحقیقات خود را در ارتباط با عرضه یک ارز دیجیتالی ملی آغاز کرده و یا آغاز خواهند کرد. این در حالی است کشوری نظیر چین، به پیشرفت‌های قابل‌توجهی در این زمینه رسیده ‌است. همانطور که می‌دانید چین در زمینه ارز دیجیتال بانک مرکزی، اولین بوده و قصد دارد از این ویژگی نهایت استفاده را ببرد.

همزیستی مسالمت آمیز اسکناس و CBDC 

به گزارش بلومبرگ، ژاپن قصد دارد در همه برنامه‌ریزی‌های CBDC خود از نظرات مردم بهره‌مند شود. Kazushige Kamiyama، رئیس سیستم پرداختی بانک ژاپن نیز صحت این گزارش را در تاریخ 23 اکتبر 2020، تایید کرد.

 

blockquote

بدون در نظر گرفتن نظرات مردم ژاپن، نمی‌توانیم در این زمینه موفق شویم. نقش مردم در تصمیمات CBDC، پر رنگ خواهد بود.Kamiyama 

blockquote

به گفته Kamiyama، ین دیجیتال جایگزین پول نخواهد شد بلکه در کنار آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به نوعی با پول این کشور همزیستی خواهد داشت. هدف از راه‌اندازی این ارز دیجیتال بهبود اکوسیستم معاملات کشور است نه به کار‌گیری آن به عنوان ابزاری برای سیاست‌های پولی. 

طبق اطلاعات ارائه‌ شده در این گزارش، ارز دیجیتال ژاپن یک ارز با کاربری عمومی و نسخه‌ای دیجیتالی از پول نقد خواهد بود که امکان انجام تراکنش‌های برون‌مرزی را نیز به وجود می آورد. این ارز دیجیتال در صورت عرضه، امن و سریع خواهد بود و با سیستم‌های پرداخت دیگر نیز سازگاری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ژاپن ادعا کرد که بلاک‌چین می تواند در مبارزه با کرونا نقش مهمی ایفا کند related_content

با توجه به گزارش BTC manager، ژاپن قصد دارد پیش از سه ماهه دوم سال 2021، پروژه‌های آزمایشی ارز دیجیتال خود را به اتمام برساند. این کشور برای راه‌اندازی ین دیجیتال، نیازمند حمایت‌های قانونی است. 

پروژه های آزمایشی CBDC در سال 2021

مدیر اجرایی بانک ژاپن اعلام کرد که باید با رشد و توسعه سریع چین در زمینه ارز دیجیتال بانک مرکزی، همگام شد. وی افزود: آنچه چین انجام داده نباید برای ما سخت و غیر ممکن به نظر برسد; تنها کافیست اطلاعات و مطالعه خود را بالا ببریم.

در واقه پیشروی چین در زمینه ارز دیجیتال بانک مرکزی، کشور‌های زیادی را به تلاش و مطالعه بیشتر وا داشته است. به غیر از ژاپن، کره جنوبی نیز اعلام کرد قصد دارد در سال 2021 پروژه‌های آزمایشی را در همین زمینه به ثمر برساند.

بیشتر بخوانید: استقبال بانک مرکزی فیلیپین از توکن‌های دیجیتال related_content

بانک کره اوایل ماه اکتبر، اعلام کرد که در مرحله دو پروژه سه فاز CBDC خود قرار دارد. خوب است بدانید که برخی از شهر‌های مهم کشور چین نیز در حال راه‌اندازی و انجام پروژه‌های آزمایشاتی در زمینه CBDC خود هستند.

وزارت بازرگانی چین، روز گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌زودی اکثر شهرها و نواحی بزرگ چین از جمله پکن، تیانجین، هبی، گوانگدونگ و مناطق حومه‌ای هنگ کنگ و ماکائو میزبان پروژه های آزمایشی یوان دیجیتال خود را اجرایی خواهند کرد.

اخیرا دولت شنزن، هدیه‌ای به ارزش 1.5 میلیون دلار را برای 50000 نفر از افرادی که از یوان دیجیتال استفاده می‌کردند در نظر گفت. پس از آن، تعدادی از برندگان نارضایتی خود را از ارز دیجیتال ملی چین بیان کردند. 

بانک مرکزی ژاپن: برای راه‌اندازی CBDC، به حمایت مردم نیاز داریم!

0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

شاید بخواهید بدانید
تحلیل قیمت بیت‌کوین، 26 اکتبر (5 آبان) تحلیل قیمت بیت‌کوین، 26 اکتبر (5 آبان)