خانه اخبار اخبار قانون گذاری چین در جنگ سرد تکنولوژیک، از آمریکا پیشی گرفت

چین در جنگ سرد تکنولوژیک، از آمریکا پیشی گرفت

چین در جنگ سرد تکنولوژیک، از آمریکا پیشی گرفت
زمان مطالعه : 3 دقیقه
سیامک تیموری سیامک تیموری

رئیس اجرایی شرکت ریپل، از قانونگذاران آمریکایی، به دلیل عقب ماندن از کشور چین در عرصه رقابت‌های جنگ سرد تکنولوژیک، انتقاد کرد. 

کریس لارسن، بنیانگذار ریپل، در کنفرانس اجلاس سران بلاک‌چین لس آنجلس، در تاریخ 6 اکتبر، ایالات متحده را مورد سرزنش قرار داد و افزود:

این موضوع می‌تواند مدیریت نسل بعدی سیستم مالی جهانی را به کشور چین واگذار کند و عقب ماندن در رقابت به معنی از دست دادن این فرصت طلایی برای به دست گرفتن نسل بعدی سیستم مالی است. با گسترش مقررات آمریکا، نا امیدی های لارسن نیز افزایش یافته است. به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفته تا حوزه قضایی خود را تغییر دهد. 

بیشتر بخوانید: ارتقای سیستم پرداختی شهری در کره جنوبی، با استفاده از فناوری بلاک‌چین  related_content

لارسن در ادامه توضیح داد که دولت چین، با ارائه قانونگذاری‌های مناسب و شفاف، تخصیص منابع، ایجاد زیرساخت‌ها و ارتقای نوآوری بلاک‌چین و سایر فناوری‌های نوظهور، مانند (Big Data) داده‌های بزرگ، فرایند نظارتی و هوش مصنوعی، از قانونگذاران آمریکایی پیشی گرفته است. 

چین بر این باور است که این فناوری‌ها کلید اصلی مدیریت سیستم مالی نسل بعدی هستند. سایت خدمات مالی SWIFT و خبرنگاری بانکی، سیستم‌هایی هستند که در آینده‌ای نه چندان دور منقضی خواهند شد. 

بنیانگذار ریپل، با تأکید بر اینکه چین از نظر ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بسیار جلوتر از آمریکا است، به عدم موفقیت ایالات متحده در پذیرش دیجیتالی کردن دلار نیز اشاره کرد. لارسن افزود كه ارز دیجیتال بانک مرکزی چین، یوان را در سطح جهان گسترش داده و دلار آمریكا را در بازارهای بین المللی تضعیف كند.

بیشتر بخوانید: استفاده از بلاک‌چین در بانک های مرکزی ارز دیجیتال related_content

در اوایل هفته جاری، فن یی فی، معاون رئیس بانک چین، اعلام کرد که بانک مرکزی در حال حاضر بیش از 162 میلیون دلار از معاملات داخلی را از طریق برنامه آزمایشی ارز دیجیتال، به پرداخت‌های الکترونیکی (DCEP) اختصاص داده است. این بانک از زمان راه اندازی ارز دیجیتال خود تاکنون بیش از 3 میلیون دلار معامله را پردازش کرده است. 

لارسن اظهار داشت كه تنظیم كنندگان چینی بسیار بهتر از رقبای آمریكایی خود عمل کرده اند. وی افزود كه كمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به جای حفظ سیاستهای انحصاری خود برای عرضه اولیه ICO ها در سال 2017، باید به بررسی بهتر و دقیق تر بلاك‌چین بپردازد. 

لارسن همچنین در مورد کنترل ارزهای اثبات کار (proof-of-work) که امروزه به دست چینیان است، هشدار داد و از عواقب آن سخن گفت.

 

blockquote

معدنچیان استاد هستند. اگر بخواهند می توانند تاریخ را دوباره بنویسند. آنها می توانند معاملات را مسدود کنند.کریس لارسن

blockquote

خوب است بدانید که سازمان بورس و اوراق بهادار نیز حامی پروتکل اثبات کار و تحکیم قدرت چین در زمینه ارزهای دیجیتال است.

چین در جنگ سرد تکنولوژیک، از آمریکا پیشی گرفت

0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

شاید بخواهید بدانید
آنتونی پامپلیانو: هیچ چیز بهتر از بیت‌کوین نیست آنتونی پامپلیانو: هیچ چیز بهتر از بیت‌کوین نیست