خانه اخبار خزانه داری آمریکا هک شد؛ هواداران ارز دیجیتال: بیت‌کوین هیچوقت هک نمی‌شود!

خزانه داری آمریکا هک شد؛ هواداران ارز دیجیتال: بیت‌کوین هیچوقت هک نمی‌شود!

خزانه داری آمریکا هک شد؛ هواداران ارز دیجیتال: بیت‌کوین هیچوقت هک نمی‌شود!
زمان مطالعه : 2 دقیقه
میلاد آقایاری میلاد آقایاری

شرکت Blockfolio در رابطه با هک خزانه داری آمریکا: "بیت‌کوین یعنی اعتماد به الگوریتم SHA256 بهتر از خزانه داری ایالات متحده آمریکا ست." هواداران ارزهای دیجیتال پاسخ سریع و صریحی در رابطه با خبر نفوذ هکرها به دپارتمان خزانه داری آمریکا داشته اند.

بنابر گزارشی که توسط خبرگزاری رویترز منتشر شد، یک "گروه هکر پیشرفته" که توسط دولت‌های خارجی (بنابر ادعای سه نفری که در روند تحقیقات دخیل بوده اند، کشور روسیه) پشتیبانی می‌شد، توانسته به سیستم خزانه داری آمریکا و همچنین سازمان اطلاعات و فناوری ارتباطات این کشور (NTIA) و وزارت بازرگانی نفوذ کند.

این اتفاق در کمتر از یک ماه بعد از اینکه دونالد ترامپ رئیس امنیت سایبری سازمان امنیت ملی آمریکا، یعنی کریس کربز را اخراج کرد، رخ داده است. البته رویترز مدعی است که این هکرها چندین ماه بود که ایمیل کارکنان NTIA را که در برنامه Office 365 مایکروسافت بود، زیر نظر گرفته بودند. گفته می‌شود که ممکن است سایر آژانس‌های دولت آمریکا هم مورد حمله قرار گرفته باشند ولی این خبرگزاری جزئیاتی در این رابطه اعلام نکرده است.

در پاسخ به حمله به چنین آژانس دولتی پرقدرتی، هواداران ارزهای دیجیتال دوباره به برتری‌های بیت‌کوین و تکنولوژی بلاکچین تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: امنیت سایبری و بالابردن ایمنی ارزهای دیجیتال related_content

دَن هِلد، رئیس بخش مالی صرافی Kraken در توییتر نوشت: "بیت‌کوین هیچوقت هک نمیشه." در ادامه یکی از طرفداران مشهور بیت‌کوین یعنی آنتونی "پامپ" پامپلیانو در جواب به توییت هلد نوشت: "بیت‌کوین تا حالا هیچوقت هک نشده."

از طرفی شرکت خدماتی در حوزه ترید Blockfolio امنیت سایبری NTIA را مورد تمسخر قرار داد و در توییتی نوشت که این آژانس دولتی از الگوریتم‌های رمزنگاری قدیمی‌استفاده می‌کند:

 

blockquote

بیت‌کوین یعنی اعتماد به الگوریتم SHA256 بهتر از خزانه داری ایالات متحده آمریکا ست.

blockquote

هنوز مشخص نیست که در اثر این نفوذ، وجه نقدی هم دزدیده شده یا خیر. در زمان انتشار این مقاله، مشخص شده که این نفوذ تنها منجر به دزدیده شدن اطلاعات از طریق ایمیل این سازمان‌های دولتی شده است.

موسس و مدیر عامل شرکت MyCrypto، تایلر موناهان نیز می‌گوید: "مسخره ست. خزانه داری همین حالا هم توسط مامورین دولتی هک شده بود." احتمالا این حرف در رابطه با این حقیقت که دولت ایالات متحده آمریکا در سال 2020 بیشتر از کل تاریخ این کشور پول چاپ کرده، باشد.

خزانه داری آمریکا هک شد؛ هواداران ارز دیجیتال: بیت‌کوین هیچوقت هک نمی‌شود!

توجه : مطالب سایت ارزسنتر از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد .

در این باره بیشتر بخوانید
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

شاید بخواهید بدانید
آشنایی با کیف پول سخت افزاری ترزور وان (Trezor One) آشنایی با کیف پول سخت افزاری ترزور وان (Trezor One)