خانه اخبار اخبار جهان به سیستم رای‌گیری مبتنی بر بلاکچین روسیه حمله شد

به سیستم رای‌گیری مبتنی بر بلاکچین روسیه حمله شد

به سیستم رای‌گیری مبتنی بر بلاکچین روسیه حمله شد
زمان مطالعه : 3 دقیقه
پوریا زعیم زاده پوریا زعیم زاده

بلاکچینی که کمپانی سازنده سخت افزارهای ماینینگ Bitfury، برای رای‌گیری الکترونیکی روسیه در رابطه با اصلاحات قانونی طراحی کرده بود، مورد حمله قرار گرفته است. بنابر گزارشات، سیستم رای‌گیری مبتنی بر بلاکچین روسیه توسط یک نود (node) ناظر رای‌گیری مورد حمله قرار گرفته است.

بنابر گزارشی که آژانس خبری روسی TASS منتشر کرده، این حمله ساعت 8 شب روز بیست و هفتم ژوئن انجام گرفته است. نماینده دولت روسیه به TASS گفت که این حمله باعث خرابی کلی سیستم نشده و این یعنی همه رای‌های الکترونیکی در بلاکچین ثبت شده‌اند.

بنابر ادعای این مقام دولتی، مهندسان امنیت سایبری در حال کار روی دسترسی دوباره به نود حمله شده هستند، ولی هنوز مشخص نیست که این نود پس گرفته شده است یا خیر.

این رای‌گیری الکترونیکی از بیست و پنج تا سی ژوئن برای شهروندان شهرهای مسکو و نیژنی نوگرود، و مبتنی بر بلاکچین Exonum که توسط کمپانی بیتفیوری توسعه داده شده، برگزار شده است. وبسایت خبری cointelegraph در رابطه با این حمله سایبری سعی کرد با مسئولین بیتفیوری مصاحبه کند، ولی نماینده‌ای از این کمپانی برای مصاحبه حاضر نشد.

این رای گیری که از اوایل امسال مورد بحث بود، برای اصلاحات قانونی در روسیه انجام گرفت و به پوتین این امکان را می‌داد که برای دو دوره شش ساله دیگر هم رئیس جمهور روسیه باشد. این یعنی اگر این اصلاحات انجام گیرد، ولادیمیر پوتین می تواند تا سال 2036 رئیس جمهور روسیه باشد.

سیستم از قبل هم مشکلاتی داشته

بنابر گزارشاتی که مدتی قبل منتشر شده، وبسایت پذیرای رای گیری در اولین ساعات شروع کار هم غیر قابل دسترس بوده است. به عنوان مثال، این سیستم آنلاین مبتنی بر بلاکچین در برخی از نقاط نتایج غیر طبیعی هم به دست آورده است.

مثلا در بخش ترویتسکی شهر مسکو، 7300 نفر برای رای گیری اقدام کرده‌اند. این درحالی است که این منطقه تنها 2358 واجد شرایط رای‌دهی دارد. کمیته نظارت بر رای‌گیری محلی در این رابطه مدعی شد که این تنها یک "اشکال فنی" است.

بیشتر بخوانید: همکاری Bitfury و کاسپراسکای برای طراحی سیستم رای گیری در روسیه related_content

همچنین برخی از شهروندان مدعی شده اند که با موفقیت توانسته اند چندین بار رای خود را ثبت کنند. این به خاطر قابلیت امنیتی ضعیف سیستم برای رای‌گیری آفلاین است.

یکی از خبرنگاران محلی به نام پاول لوبکوو در یک پست ویدیویی توضیح داد که چگونه ابتدا در یک ایستگاه رای‌گیری به صورت آفلاین رای خود را ثبت کرد و یک ساعت بعد هم توانست رای خود را به صورت آنلاین ثبت کند.

در گزارشی دیگر، یائل الینسکی، یکی از مقامات سفارت روسیه در اسرائیل مدعی شد که توانسته سه بار رای خود را ثبت کند! یک بار به صورت آنلاین و از طریق وبسایت اصلی، یک بار در سفارت روسیه در تل آویو و یک بار هم در کنسولگری این کشور در شهر هایفا. او همچنین مدعی شد که دخترش که هنوز به سن قانونی نرسیده هم توانست در شهر هایفا رای دهد، چون کارت شناسایی او چک نشد.

به سیستم رای‌گیری مبتنی بر بلاکچین روسیه حمله شد

1
برچسب ها:
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

دیدگاه کاربران

شاید بخواهید بدانید
بیت کوین در یک روز رکوردهای تازه‌ای ثبت کرد! بیت کوین در یک روز رکوردهای تازه‌ای ثبت کرد!