خانه اخبار ارزها اخبار بیت کوین پیش بینی قیمت بیت کوین در 5 سال آینده

پیش بینی قیمت بیت کوین در 5 سال آینده

پیش بینی قیمت بیت کوین در 5 سال آینده
زمان مطالعه : 11 دقیقه
کیمیا رئیسی کیمیا رئیسی

کارشناسان نظرات مختلفی نسبت به آینده قیمت بیت کوین دارند. بدیهی است که هر یک از افراد تاثیر گذار در مورد قیمت بیت کوین نظرات مختلفی دارند. پیش بینی آینده قیمت بیت کوین بسته به نظر و دیدگاه این افراد تعیین می شود. البته بسیاری از افراد هم هستند که در مورد این پیش بینی ها، رقم های نامتعارف و گاه خارج از تصور بیان می کنند.

برخی نیز بیت کوین را در آینده منسوخ می دانند. البته نباید به پیش بینی های نامتعارف و نادرست اتکا کرد، زیرا بسیاری از آنها دست نیافتنی هستند و در بسیاری از موارد طبق آمار و بررسی های لازم، بیان نمی شوند. به همین دلیل، بهتر است پیش بینی های افرادی را دنبال کنید که از علم لازم در این مورد برخوردار هستند و طبق عدد، رقم و دلایل خاص آینده قیمت بیت کوین را اعلام می کنند. برای اینکه بدانید آینده قیمت بیت کوین چگونه خواهد بود لطفا این مقاله ارز دیجیتال را دنبال نمایید.

برای بسیاری از افراد، پیش بینی آینده قیمت بیت کوین بسیار اهمیت دارد. مخصوصا کسانی که می خواهند در این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند، نوسانات بازار و عوامل خارجی موثر بر قیمت بیت کوین بسیار اهمیت دارد.  اما آیا واقعا آینده قیمت بیت کوین قابل پیش بینی است؟ باید اذعان کرد که برخی از این ادعا ها که در ادامه آورده می شود منطقی بوده و برخی دیگر غیرمنطقی هستند که با مطالعه آنها به غیر منطقی بودن یا نبودن شان پی خواهید برد.

شرایط کنونی بیت‌کوین چگونه است؟

قبل از خواندن هر اظهار نظری بیایید تا ببینیم وضعیت فعلی بیت کوین چگونه است. فرض بر این است که شما در حال حاضر قصد سرمایه گذاری روی بیت کوین را دارید و دقیقا می دانید که بیت کوین چیست! بیت کوین از سال 2009 به وجود آمده و در طی این سال ها فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است. بسیاری از افراد، در سالهای ابتدایی روی کار آمدنش، تصوری از پیشرو بودن آن در زمینه ارزهای دیجیتال را نداشتند.
اینکه چرا بیت کوین مورد توجه قرار گرفت داستان جالبی دارد. بسیاری از افراد در بازار سیاه و شبکه دارک وب از آن به عنوان ابزار پرداخت استفاده می کردند. یکی از این افراد راس اولبریک بود که در سال 2013 سایت بازار سیاه جاده ابریشم را تاسیس کرد. او این پلتفرم را برای استفاده تبهکاران ایجاد کرده بود. این امر کمک شایانی به بیت کوین نمود تا مورد توجه واقع شود.
با جلب توجه کاربران حوزه ارزهای دیجیتال به سمت بیت کوین، افراد ویژگی های بیشتری در آن یافتند. یکی از این ویژگی ها امکان بالا بردن قیمت آن بود. به دلیل آنکه تعداد واحد های بیت کوین در حد 21 میلیون BTC ثابت می باشد یا به عبارتی میزان عرضه آن ثابت است، می توان به واسطه افزایش تقاضا از سوی کاربران، به قیمت بالاتری رسید.

سپس برای حفظ این ارزش، امکان نصف شدن پاداش استخراج اعمال شد که در این رابطه مقالات زیادی وجود دارد. در صورتی که می خواهید اطلاعات لازم در این مورد را کشف کنید، می توانید به مقالات مربوط به بیت کوین در سایت سری بزنید.

از آنجا که اتفاقات متعددی به جلب توجه بیشتر کاربران به سمت بیت کوین و ترغیب برای سرمایه گذاری در آن ادامه یافت، تا سال 2017 رشد قیمت بیت کوین صعودی بود به طوری که قیمت بیت کوین طی دو سال از هزار دلار به حدود 20 هزار دلار رسید.

جمله معروفی در تجارت وجود دارد با این مضمون که شایعه را بخر و بفروش. مفهوم این جمله آن است که اگر احتمال مثبت در وقایع مربوط به یک دارایی وجود دارد، آن چیز باید خریداری شود و در صورت وقوع باید فروخته شود. بسیاری از افراد در استناد به همین جمله اقدام به فروش کردند و این مسئله باعث کاهش ارزش بیت کوین شد. یکی از دلایل سقوط قیمت بیت کوین، فروش آن به واسطه ماینر های باتجربه بود که به مسئله کاهش ارزش دامن زد. در صورتی که اگر آنها از جریان مرتبط خبر داشتند، به واسطه یک افت کوچک قیمت، اقدام به فروش بیت کوین ها نکرده و اجازه می دادند تا بیت کوین روند صعودی خود را ادامه دهد.

این اشکال از عدم توجه به ارزش بنیادی بیت کوین برمی آمد، زیرا عمده توجهات به قیمت آن طبق روز بود. در واقع مسببان اصلی ریزش قیمت قابل توجه بیت کوین (طبق نموداری که در بالا مشاهده می کنید)، خود معامله گران یا ماینر ها بودند.

منظور از ارزش و قابلیت های بیت کوین چیست؟

ممکن است تا به حال در مورد رشد صعودی و آینده روشن بیت کوین شنیده باشید، ولی در حال حاضر بیت کوین به عنوان یک ارز قابل قبول در جامعه بین المللی کاربرد های مفیدی دارد، از قبیل:

  • شما می توانید اقلام زیادی را به کمک آن خرید کنید. فروشگاه هایی مثل Overstock بیت کوین را قبول دارند و آن را مثل یک ارز رایج می پذیرند.
  • رزرو هتل، خرید بلیط، و بسیاری از اعمال مربوط به مسافرت، توسط بیت کوین قابل انجام است.
  • استفاده از خدمات کاری و سرویس های تجاری امکان پذیر است.
  • تهیه کارت هدیه شرکت های بزرگ مثل آمازون یا تسکو، و چند شرکت دیگر به واسطه این ارز قابل انجام است.

البته همه چیز به همین جا خلاصه نمی شود و آینده این ارز دیجیتال رو به پیشرفت است. آینده قیمت بیت کوین تا جایی ادامه خواهد یافت که گفته می شود از آن هم به عنوان یک واسطه برای تبادل و هم به عنوان یک دارایی ارزشمند استفاده خواهد شد. در ادامه مطلب به این دو مورد خواهیم پرداخت.

نظرات برجسته ترین افراد در حوزه ارز های دیجیتال چیست؟

جان پفر 

جان پفر معتقد است که بیت کوین در آینده جای طلا را خواهد گرفت و ابزاری برای ذخیره کردن دارایی و تبدیل به ذخایر ارزی خواهد شد. او می گوید، آینده قیمت بیت کوین در میزان 700 هزار دلار و بیشتر هم خواهد شد. البته به گفته او، این قیمت برای بیت کوین پایدار نخواهد ماند و در صورتی که جای طلا را بگیرد، قیمت آن به 90 هزار دلار هم خواهد رسید. در نتیجه می توان اینگونه اظهار کرد که جان پفر ارزش بیت کوین را صعودی وار تلقی کرده و افولی برای آن نمی داند.

مایک نوو گراتز

مایک نوو گراتز یکی از برجسته ترین افراد در حوزه ارز های دیجیتال است. این شخص کار خود را از سال 1989 در بازار های مالی شروع کرده است. این فرد در شرکت های بزرگی مثل گلدمن ساکس، هادسون ریور پارک، و فورترس فعالیت داشته است.
وی در حال حاضر در شرکت گلکسی دیجیتال به عنوان مدیر عامل فعالیت می کند. نوو گراتز توانسته است از فعالیت و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال 250 میلیون دلار سود به دست آورد. پیش بینی او درباره آینده قیمت بیت کوین این است که شرکت های بزرگی روی بیت کوین سرمایه گذاری می کنند و همین امر باعث می شود که قیمت بیت کوین رشد صعودی داشته باشد. او پیش بینی می کند که شرکت های بزرگی مثل فیدلیتی در کنار راه اندازی پلتفرم بکت در طی سالهای اخیر باعث می شوند تا قیمت این ارز به 20 هزار دلار برسد. گفتنی است که او این پیش بینی را برای سال 2019 کرده بود که با اختلاف 13 هزار دلار به اشتباه رسید. او می گوید که آینده قیمت بیت کوین تا 12 هزار دلار هم خواهد رسید.

جو دیویس

نظر او یکی از جالب ترین نظر ها بعد از دو شخص مذکور است. جو دیویس به عنوان اقتصاد دان در شرکت مدیریت سرمایه گذاری ونگارد فعالیت می کند که 5.3 تریلیون دلار سرمایه دارد. او می گوید بیت کوین به عنوان ابزاری برای ذخیره سازی دارایی بسیار ضعیف است و از این رو، در آینده به صفر خواهد رسید. او دلیل این پیش بینی را نوسانات قیمت این ارز اعلام کرده است.

جوزف استیگلیتز

استیگلیتز اقتصاد دانی از کشور آمریکا است. اینکه چرا او معروف است به دلیل انتقاد هایی است که از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی کرده است. استیگلیتز جزو یکی از نمایندگان مکتب اقتصادی کینزی نو می باشد.
او با تمام این تفاسیر و حتی در اختیار داشتن جایزه نوبل سال 2001 اعلام کرده است که از مخالفان ارز های دیجیتال از جمله بیت کوین می باشد. او می گوید بیت کوین در آینده به فراموشی خواهد رسید و قیمت آن در حد 100 دلار می رسد. یکی از مهم ترین دلایل او برای این پیش بینی عدم پذیرش بیت کوین در بازار های مالی اساسی می باشد.

توماس لی

توماس لی یکی از سرمایه گذاران در حوزه بیت کوین است که در پا گرفتن شرکت Fundstrat Global، دخیل بوده است. او می گوید آینده قیمت بیت کوین در سال 2022 به ارزش 125 هزار دلار خواهد رسید. او اظهار کرده است که افراد بیشتر با گرویدن به جمع دارندگان ارز دیجیتال باعث ارتقا ارزش آن خواهند شد. او معتقد است این نسبت را می توان مشابه یک تابع لگاریتمی دانست. با دو برابر شدن کاربران، ارزش ارز مورد نظر چهار برابر می شود. پس با دوبرابر شدن دارندگان بیت کوین می توانیم به پیش بینی های خوبی در مورد 25 هزار دلاری شدن آن برسیم.

تیم دریپر

پیش بینی آقای دریپر برای آینده قیمت بیت کوین رقم 250 هزار دلار آمریکایی است. او سرمایه گذاری است که در حال حاضر جزو سرمایه گذاران و بنیانگذاران دانشگاه دریپر می باشد. دریپر در حراج Marshals سی هزار بیت کوین خریداری کرده است. او می گوید تا سال 2021 مردم با بیت کوین می توانند خرید های روزانه شان مثل خرید قهوه را انجام دهند.

جان مکافی

جان مکافی برنامه نویس بسیار معروفی است که بیشتر بخاطر موسسه امنیت سایبری اش بنام McAfee شناخته می شود. او پیش بینی های خاص و بلند پروازانه ای نسبت به آینده قیمت بیت کوین دارد. مکافی ادعا می کند که قیمت بیت کوین در آینده به 1 میلیون دلار می رسد. 

پیش بینی قیمت بیت کوین در 5 سال آینده

0
برچسب ها:
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

شاید بخواهید بدانید
ساتوشی ناکاموتو به 33امین فرد ثروتمند دنیا تبدیل شد! ساتوشی ناکاموتو به 33امین فرد ثروتمند دنیا تبدیل شد!