خانه آموزش تراکنش کوین بیس یا تولید نسل

تراکنش کوین بیس یا تولید نسل

تراکنش کوین بیس یا تولید نسل
زمان مطالعه : 3 دقیقه
گروه خبری گروه خبری

تراکنش کوین بیس (Coinbase) یا همان تولید نسل، یک تراکنش ویژه در پروتکل بیت کوین است که یک تراکنش استاندارد متفاوت است چرا که بیتکوین را از هیچ تولید می کند و گسترش میدهد. ماینری که این فرایند را با موفقیت پشت سر بگذارد و یک بلاک جدید تولید کند، از شبکه پاداش دریافت می‌کند. پاداش‌ها درصدی از بلاک (بیت کوین) تولید شده توسط آن‌ها است.

کوین بیس

پاداش بلاک بیت کوین بستگی به تعداد بلاک‌های تولید شده و همچنین کارمزد تراکنش‌های موجود در بلاک دارد. در ابتدا تمام تراکنش‌ها پردازش شده و مقدار کارمزدهای آن مورد محاسبه قرار می‌گیرد. سپس این مقدار با پاداش بلاک جمع می‌شود. ضمنا پاداش‌ها هر ۴ سال یکبار پس از تولید ۲۱۰,۰۰۰ بلاک نصف می‌شوند.

در سال ۲۰۱۵ پاداش‌ها از ۵۰ بیت کوین به ۲۵ بیت کوین و در سال ۲۰۱۷ به ۱۲.۵ بیت کوین کاهش یافت. حداکثر تعداد مجاز برای فرایند نصف شدن پاداش‌ها (Halving) در پروتکل بیت کوین ۶۴ است که پیش بینی می‌شود در سال ۲۱۳۹ رخ دهد. ماینرها سپس تراکنش کوین بیس را ایجاد می‌کنند تا به خود پاداش هدیه دهند که شاید کمی عجیب به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: درخت مرکل (درخت درهم سازی)

درهم سازی تراکنش در کنار شاخص خروجی که در آن همهٔ بیت‌ها به ترتیب به صفر و یک تبدیل می‌شوند به صورت ویژه انجام می‌گیرد. حجم دادهٔ کوین بیس هم اندازهٔ میدان بعدی یا میدان دادهٔ‌ کوین بیس است. میدان دادهٔ کوین بیس می‌تواند حاوی اطلاعاتی از قبیل نانس اضافی، اطلاعات استخراج و فهرستی از نشانی محل‌ استخراج که در آن وجوه ارسال می‌شوند، باشد. تعداد متوالی و تمامی بیت‌ها به ۱ تبدیل می‌شوند.

به محض اینکه یک بلاک استخراج  و به یک آدرس یا یک ماینر که در استخر استخراج شرکت کرده باشد، ارسال شود باید توسط صد بلاک یا در مدت ۶ ساعت تایید گردد.

تراکنش کوین بیس یا تولید نسل

1
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

دیدگاه کاربران

شاید بخواهید بدانید
Reddit چیست؟ Reddit چیست؟