خانه مفاهیم پایه آشنایی با بیت کوین چگونگی تراکنش‌های بیت کوین

چگونگی تراکنش‌های بیت کوین

چگونگی تراکنش‌های بیت کوین
زمان مطالعه : 2 دقیقه
گروه خبری گروه خبری

برای انجام تراکنش‌های بیت کوین باید تراکنش‌ها توسط اعضای شبکه تایید شوند. برای این کار باید بیش از نیمی از نودهای شبکه موافقت کنند.

چگونگی تراکنش های بیت کوین

لوسی قصد دارد ۱۰ بیت کوین به جودی ارسال کند. برای این کار، جودی و لوسی باید دو چیز را در اختیار داشته باشند:

آدرس عمومی :‌ شبیه به آدرس ایمیل بیت کوین است. آدرسی عمومی یک نشانی دیجیتالی است تا کاربران بتوانند از طریق آن بیت کوین مورد نظر خود را ارسال یا دریافت کنند. برای اینکه لوسی بتواند مبلغ خود را به جودی ارسال کند باید آدرس عمومی او را بداند. آدرس عمومی در کل شبکه برای همه قابل مشاهده است.

کلید خصوصی :‌ اگر آدرس عمومی را مانند ایمیل در نظر بگیریم، آنگاه کلید خصوصی مانند گذرواژهٔ ایمیل عمل می‌کند. کلید خصوصی برای آن است تا ثابت شود آدرس عمومی متعلق به کاربران است. هر شخصی که دارای آدرس عمومی برای دریافت یا ارسال بیت کوین است موظف است برای آن یک کلید خصوصی (گذرواژه) انتخاب کند. با انتخاب کلید خصوصی امنیت آدرس عمومی افزایش می‌یابد. کلیدهای خصوصی را فقط کسانی می‌توانند ببیند که قصد ارسال بیت کوین به یکدیگر را دارند، یعنی در مثال بالا فقط جودی و لوسی می‌توانند کلید خصوصی هم را ببینند.

بیشتر بخوانید: مزایای ارزهای رمزنگاری شده

طریقهٔ ارسال و دریافت

چگونه لوسی می‌تواند ۱۰ بیت کوین به جودی ارسال کند؟

  • لوسی یک درخواست به شبکه ارسال می‌کند. درخواست او شامل آدرس عمومی جودی، مبلغ ۱۰ بیت کوین برای ارسال و هزینهٔ تراکنش برای ماینرها می‌شود. این درخواست شامل امضای کلید خصوصی لوسی نیز می‌شود که با استفاده از آن ثابت می‌کند که موجودی او برای ارسال مبلغ ۱۰ بیت کوین کافی است. این امضا "دادهٔ امضای تراکنش" نام دارد.
  • ماینرها تراکنش را پردازش می‌کنند. آن‌ها اطلاعات جودی و لوسی را به صورت رمزگذاری شده در کنار هم می‌گذارند. یعنی اطلاعات را تبدیل به کدهای کامپیوتری به نام "شناسهٔ تراکنش" می‌کنند.
  • صف‌های تراکنش، در انتظار پردازش. اگر لوسی هزینهٔ تراکنش ارزان را انتخاب کرده باشد باید مدت زمان زیادی را منتظر بماند. مثلا برای اینکه بسته‌ای به شهرستان ارسال کنید می‌توانید از پست پیشتاز که هزینهٔ بیشتری دارد استفاده کنید و بستهٔ شما ظرف ۳ روز کاری به مقصد برسد یا اینکه از پست عادی استفاده کنید که هزینهٔ ارزان دارد با این تفاوت که ۷ روز طول می‌کشد. لوسی نیز می‌تواند با ارسال مجدد تراکنش با هزینهٔ بیشتر روند را تسریع کند. اکنون شناسهٔ تراکنش مجددا رمزگذاری شده و به شناسه‌های تراکنش سایر کاربران اضافه می‌شود. این فرایند تا زمانی که اطلاعات تراکنش به ۱ مگابایت برسد ادامه می‌یابد.
  • بلاک تایید می‌شود. بلاک به شبکه ارسال می‌شود و اگر ۵۱ درصد نودها موافقت کنند که اطلاعات آن معتبر است تایید می‌شود و در بلاک چین ثبت می‌شود.اکنون جودی ۱۰ بیت کوین دریافت می‌کند.

 

چگونگی تراکنش‌های بیت کوین

2
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

دیدگاه کاربران

شاید بخواهید بدانید
آلت کوین‌ به چه معناست؟ آلت کوین‌ به چه معناست؟