خانه اخبار ونزوئلا برای پرداخت واردات از ایران و ترکیه از بیت‌کوین استفاده می کند!

ونزوئلا برای پرداخت واردات از ایران و ترکیه از بیت‌کوین استفاده می کند!

ونزوئلا برای پرداخت واردات از ایران و ترکیه از بیت‌کوین استفاده می کند!
زمان مطالعه : 2 دقیقه
میلاد آقایاری میلاد آقایاری

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، مدعی است که کشورش برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا از "همه ارزهای دیجیتال دنیا" استفاده خواهد کرد.

بنابر یک گزارش تحقیقاتی که توسط وبسایت RuRun.es منتشر شده، کشور ونزوئلا قصد دارد برای پرداخت واردات خود از بیت‌کوین استفاده کند تا تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده توسط ایالات متحده آمریکا را دور بزند.

RunRun.es که توسط یک خبرنگار محقق ونزوئلایی به نام نلسون بوکاراندا تاسیس شده، اطلاعاتی از منابع ناشناسی در بانک مرکزی این کشور به دست آورد و مدعی شده که "پرداخت به کمپانی‌های کشورهای متحدی مثل ایران و آمریکا با بیت‌کوین انجام می‌شود."

هنوز مشخص نیست که این کشور در ازای واردات چه اقلامی ‌از بیت‌کوین استفاده کرده. البته در حال حاضر ایران و ترکیه در ازای طلا نیازهای غذایی و سوختی این کشورها رفع می‌کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو از زمان راه اندازی توکن “Petro” در سال 2018، که توسط همین کشور توسعه یافته و به ادعای ونزوئلا توسط نفت خام پشتیبانی می‌شود، آن را به عنوان ارز دیجیتالی امن برای تبادلات داخلی و بین المللی معرفی کرده است. البته پذیرش ضعیف Petro این کشور را وادار کرده که برای مبادلات بین المللی خود به سراغ دارایی‌های دیجیتالی دیگری مثل بیت‌کوین و اتریوم برود.

بیشتر بخوانید: بایدن باید بیت‌کوین را با سیستم مالی ایالات متحده ادغام کند! related_content

مادورو در سپتامبر گذاشته به صورت عمومی‌اعلام کرد که برای دور زدن تحریم‌ها از بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده خواهد کرد و مدعی شد که دولت او به زودی "برای همه مبادلات داخلی و خارجی خود از همه ارزهای دیجیتال دنیا اعم از عمومی‌ و خصوصی استفاده خواهد کرد.

در هشتم اکتبر مجلس شورای ملی ونزوئلا قانون ضد انسدادی را تصویب کرد و قدرت اجرایی بیشتری را برای دور زدن تحریم‌های بین المللی به دولت داد که از جمله آن‌ها می‌توان به رسمیت شناختن ایجاد یا استفاده از هر نوع ارز دیجیتالی را به عنوان ابزار پولی اشاره کرد.

دولت ونزوئلا در ماه نوامبر از "مرکز توسعه دارایی‌های دیجیتال" خود که در واقع یک مزرعه استخراج بیت‌کوین است، پرده برداشت و نشان داد که این کشور وابستگی خود به ارزهای دیجیتال را بیشتر کرده است.

هفته گذشته دولت ونزوئلا اولین صرافی ارز دیجیتال خود را هم راه اندازی کرد که توسط سازمان ملی نظارت بر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شود، تا به شهروندان خود امکان مبادله بولیوار با بیت‌کوین را بدهد.

ایران هم برای استفاده از بیت‌کوین برای پرداخت‌های خود قوانینی را وضع کرده تا فشار‌های وارده بر اقتصاد شکننده این کشور را کمتر کند.

ونزوئلا برای پرداخت واردات از ایران و ترکیه از بیت‌کوین استفاده می کند!

توجه : مطالب سایت ارزسنتر از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد .

در این باره بیشتر بخوانید
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

شاید بخواهید بدانید
تحلیل قیمت کریپتو کوین، 13 دسامبر (23 آذر) تحلیل قیمت کریپتو کوین، 13 دسامبر (23 آذر)