خانه آموزش آشنایی با الگوی مثلث و معرفی انواع آن

آشنایی با الگوی مثلث و معرفی انواع آن

آشنایی با الگوی مثلث و معرفی انواع آن
زمان مطالعه : 3 دقیقه
آکادمی هلاکویی آکادمی هلاکویی

مثلث یک الگوی نمودار است که با ترسیم خطوط تراز در یک محدوده قیمت همگرا ترسیم شده است و متضمن مکث در روند غالب است. تحلیلگران تکنیکال مثلث ها را به عنوان الگوی ادامه طبقه بندی می کنند.

نکات کلیدی

در تجزیه و تحلیل تکنیکال ، مثلث الگوی ادامه دهنده نمودار است که شکلی مثلث مانند را تشکیل می دهد. مثلث ها شبیه Wedge ها و پرچم ها هستند و می توانند الگوی ادامه دهنده باشند، اگر اعتبارسنجی شوند یا الگوی معکوس قدرتمندی باشند.

سه تغییر مثلث بالقوه وجود دارد که می تواند در اثر ایجاد یک الگوی نگهداری ، مثلث صعودی ، نزولی و متقارن ، ایجاد شود.

درک الگوهای مثلث

الگوهای مثلث به درستی نامگذاری شده اند زیرا خطوط روند بالا و پایین در نهایت در راس سمت راست قرار می گیرند و یک گوشه را تشکیل میدهند. اتصال شروع خط روند فوقانی به ابتدای خط روند پایین دو گوشه دیگر را برای ایجاد مثلث کامل می کند. خط روند بالایی با اتصال اوجها تشکیل می شود، در حالی که روند پایین تر با اتصال پایین ها تشکیل می شود.

مثلث ها شبیه Wedge ها و پرچم ها هستند و می توانند الگوی ادامه دهنده باشند ، اگر اعتبارسنجی شوند یا الگوی معکوس قدرتمندی باشند. سه تغییر مثلث بالقوه وجود دارد که می تواند در اثر ایجاد یک الگوی نگهداری ، مثلث صعودی ، نزولی و متقارن ، ایجاد شود. تریدرها می دانند که شکست یک الگوی مثلثی ، به ویژه در حجم زیاد ، به عنوان سیگنالهای صعودی / نزولی قوی از سرگیری ، یا برگشت ، از روند قبلی است.

نوع مثلث ها

مثلث صعودی: مثلث صعودی الگویی است که وقتی قیمت با افزایش حجم خط روند افقی بالایی را می شکند ، شکل می گیرد. این یک تشکیلات صعودی است. خط روند بالایی باید افقی باشد ، نشان دهنده اوج های تقریباً یکسان است که سطح مقاومت را تشکیل می دهند. روند نزولی به صورت مورب در حال افزایش است ، که نشانگر پایین آمدن بیشتر است زیرا خریداران با حوصله پیشنهادات خود را افزایش می دهند. سرانجام ، خریداران صبر خود را از دست می دهند و به امنیت بالاتر از قیمت مقاومت می شتابند ، که با شروع روند صعودی ، خرید بیشتری را آغاز میکند. خط روند بالایی که در گذشته سطح مقاومت بود ، اکنون به پشتیبانی تبدیل شده است.

مثلث نزولی: مثلث نزولی نسخه معکوس مثلث صعودی است و الگوی شکست محسوب می شود. خط روند پایین باید افقی باشد ، در نزدیکی پایین ترین سطح متصل شود. خط روند فوقانی به صورت مورب به سمت راس کاهش می یابد. شکست زمانی رخ می دهد که قیمت از طریق حمایت از روند افقی پایین تر با از سرگیری روند نزولی سقوط کند. روند نزولی که حمایت شد ، اکنون به مقاومت تبدیل شده است.

مثلث متقارن: یک مثلث متقارن از یک خط روند فوقانی در حال سقوط مورب و یک خط روند پایین که به صورت مورب در حال افزایش است تشکیل شده است. همانطور که قیمت به سمت اوج حرکت می کند ، به طور حتم روند صعودی بالایی را برای شکست و روند صعودی افزایش قیمت ها شکسته و یا روند نزولی را شکسته و روند نزولی با افت قیمت ها را تشکیل می دهد.

آشنایی با الگوی مثلث و معرفی انواع آن

0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

شاید بخواهید بدانید
تولد ۱۲ سالگی بیت کوین با انفجار قیمت مصادف شد تولد ۱۲ سالگی بیت کوین با انفجار قیمت مصادف شد