خانه اخبار هک و کلاهبرداری هک شدن صرافی KuCoin و عدم نگرانی تریدر‌ها نسبت به کاهش قیمت اتریوم

هک شدن صرافی KuCoin و عدم نگرانی تریدر‌ها نسبت به کاهش قیمت اتریوم

هک شدن صرافی KuCoin و عدم نگرانی تریدر‌ها نسبت به کاهش قیمت اتریوم
زمان مطالعه : 2 دقیقه
کیمیا رئیسی کیمیا رئیسی

همانطور که می‌دانید صرافی بزرگ KuCoin هک شد و 150 میلیون دلار از سرمایه خود را از دست داد. پس از این اتفاق ناگوار که پیش‌بینی می‌شود روی قیمت ارزهای دیجیتال مانند اتریوم تاثیر منفی داشته باشد، نگرانی بین تریدر‌ها مشاهده نشده.

به گفته تحلیلگران، هکر ناشناخته این صرافی، در حال فروش توکن‌های سرقت شده در صرافی Uniswap می‌باشد. برخی بر این باورند که فروش توکن‌های ERC-20 در یک صرافی غیر متمرکز مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم، باعث می شود که هکر اتر بدست بیاورد و نمی توان گفت که پولشویی انجام شده است.

تمامی خرید و فروش‌هایی که در شبکه بلاک‌چین اتریوم صورت می‌گیرند، توسط افرادی پیگیری و بررسی می‌شوند. این موضوع به این معنا است که حتی اگر هکر‌ها سرمایه ربوده شده را به ارز اتریوم تبدیل کنند، باز هم قابل شناسایی هستند. صرافی‌ها با سیستم امنیتی خود می‌توانند معاملات مشکوک را به حالت تعلیق درآورند.  

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع صرافی های دیجیتال related_content

اقدام به فروش میلیون‌ها دلار سرمایه درست پس از سرقت، ریسک بالایی دارد. تقریبا اکثر صرافی‌ها در حالت آماده باش هستند. به همین دلیل تتر، معاملات مالی خود در صرافی KuCoin را متوقف کرده است.

بنابر گزارشات اخیر کوین‌تلگراف، سایت Bitfinex و پائولو آردوینو، مدیر ارشد فنی تتر،اعلام کردند که 33 میلیون دلار سرمایه USDT را مسدود کرده اند اما آردوینو متعاقبا در بیانیه تأکید کرد که دستورالعمل‌های دقیقی برای مسدود کردن بودجه، وجود دارند.

بیشتر بخوانید: صرافی دیجیتال وابسته به ایران در چین متهم به کلاهبرداری شد! related_content

تتر در دوحال می‌تواند تصمیم به مسدود کردن وجوه خود بگیرد. فشار قانون و درخواست تنظیم کننده. در این صورت سرمایه آن به آدرس‌های غیر قابل بازیابی ارسال شده و کاربران به هیچ وجه نمی‌توانند اقدامات غیر قانونی انجام دهند. می توان گفت که احتمال کلاهبرداری به صفر می‌رسد. 

اینگونه تصمیمات تتر و محدودیت‌هایی که برای صرافی‌هایی مانند Binance، Bybit  و KuCoin به وجود آورده، تاثیرات منفی روی فرایند معاملاتی آنها داشته است. 

 

blockquote

ما با بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال مانند Huobi ،Binance ،OKEx ،BitMax و Bybit و همچنین پروژه‌های بلاک‌چین، آژانس‌های امنیتی و سازمان‌های اجرای قانون در ارتباط هستیم. اقدامات موثری از سمت ما صورت گرفته و در آینده‌ای نه چندان دور، سیستم بروز تری را ارائه خواهیم داد.جانی لیو

blockquote

هکر صرافی KuCoin برای خرید اتریوم، توکن‌های ERC-20 را به فروش رساند. خوب است بدانید که کلیه معاملات اتریوم بررسی و آدرس‌های آن پیگیری می‌شود. از آنجایی که صرافی‌های غیر متمرکز سیستم امنیتی بالایی دارند و برای کاربران حریم شخصی جداگانه‌ای در نظر نگرفته‌اند، سرنخ‌های بسیاری برای پیگیری کلاهبرداری‌ها و جرایم سایبری وجود دارند. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران و کاربران نگران تاثیر اینگونه اقدامات روی قیمت اتریوم نیستند. 

آیا صرافی Uniswap بستری برای کوین‌های سرقتی است؟

به گفته آردوینو، فروش توکن‌های سرقت شده ERC-20 در یک صرافی غیرمتمرکز مانند Uniswap عواقب جالب توجهی خواهد داشت. این موضوع واکنش‌های جالبی را به همراه دارد. هنگامی که روی پولشویی‌های صرافی‌های غیر متمرکز، تمرکز داریم، یک سوال مهم پیش می‌آید که آیا سرمایه‌گذارانی که نقدینگی بازار را تامین می‌کنند نیز آلوده خواند شد؟

هک شدن صرافی KuCoin و عدم نگرانی تریدر‌ها نسبت به کاهش قیمت اتریوم

0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

شاید بخواهید بدانید
حجم بازار Uniswap به 50 میلیارد دلار رسید! علت این افزایش چیست؟ حجم بازار Uniswap به 50 میلیارد دلار رسید! علت این افزایش چیست؟