خانه اخبار ارزها اخبار بیت کوین میکرو استراتژی برای خرید بیت‌کوین 650 میلیون دلار اوراق قرضه فروخته است!

میکرو استراتژی برای خرید بیت‌کوین 650 میلیون دلار اوراق قرضه فروخته است!

میکرو استراتژی برای خرید بیت‌کوین 650 میلیون دلار اوراق قرضه فروخته است!
زمان مطالعه : 2 دقیقه
میلاد آقایاری میلاد آقایاری

فروش اوراق قرضه MicroStrategy نشان داد که این شرکت سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری مهم می‌داند. میکرواستراتژی یکی از بزرگترین شرکت‌های کسب و کار هوشمند است و روز گذشته اعلام کرد که تاکنون 650 میلیون دلار اوراق قرضه را به فروش رسانده تا برای خرید بیت‌کوین بودجه فراهم کند و با اینکار نظر مدیر عامل این شرکت، مایکل سِیلور رو در مورد برترین دارایی دیجیتال دنیا را نشان داد.

این کمپانی روز جمعه تایید کرد که توانسته 650 میلیون دلار اوراق قرضه قابل تبدیل را با نرخ سود 0.750 درصد و با سررسید 2025 به فروش برساند. نرخ سود این اوراق قرضه شش ماهه و در 15 ژوئن و 15 دسامبر از سال 2021 پرداخت خواهد شد.

بنابر گفته‌های کنفرانس خبری دیروز:

 

blockquote

میکرواستراتژی قصد دارد با خرید بیت‌کوین با مطابقت با سیاست‌های مالی خود تا زمان شناسایی نیازهای سرمایه در گردش و دیگر اهداف شرکت، اقدام به فروش اوراق قرضه و ارائه سود خالص کند.

blockquote

این اوراق طبق قوانین 144A از قانون اوراق قرضه Act of 1933 منتشر شده و فقط برای نهادهای سرمایه‌گذاری قابل خریداری است.

چند روز بعد از اینکه کمپانی اعلام کرد که قصد دارد درآمد حاصل از اوراق قرضه را برای خرید بیشتر بیت‌کوین استفاده کند، این مقدار بودجه فراهم شد. در گزارش اخیر وبسایت کوین تلگراف آمده بود که میکرواستراتژی در ابتدا قصد داشت 400 میلیون دلار برای اینکار جمع آوری کند. اما حالا با بودجه 650 میلیون دلاری، این شرکت با قیمت‌های کنونی می‌تواند بیش از 36300 بیت‌کوین خریداری کند.

شرکت میکرواستراتژی وقتی اوایل امسال اعلام کرد که قصد دارد اکثر ترازنامه خود را بر مبنای بیت‌کوین به نمایش بگذارد، تعجب اقتصاددانان جهان را برانگیخت. در آن زمان مدیر عامل این شرکت مایکل سیلور در مصاحبه ای گفت که کمپانی او 500 میلیون دلار پول نقدی که مثل یخ در حال آب شدن است، در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: کمپانی گری اسکیل 15.114 واحد دیگر بیت‌کوین به سبد دارایی‌های خود اضافه کرد related_content

این کمپانی اما در حال حاضر 40824 بیت‌کوین که به قیمت امروز 734 میلیون دلار ارزش دارد، در اختیار دارد. این یعنی حدود 260 میلیون دلار سود از طریق خرید بیت‌کوین به دست آورده است.

از طرفی تحلیلگران وال استریت نگران این هستند که میکرواستراتژی بیش از حد به خرید بیت‌کوین توجه دارد، چرا که این ارز دیجیتال در ده سال اخیر نوسانات شدید زیادی داشته و این باعث شده تا همین اواخر بسیاری از نهادهای سرمایه‌گذاری علاقه چندان به ورود نداشته باشند.

درست است که MicroStrategy بزرگترین کمپانی دارنده بیت‌کوین است، ولی در این امر تنها نیست. روز پنجشنبه شرکت بیمه ای واقع در شهر ماساچوست MassMutual اعلام کرد که برای حساب سرمایه‌گذاری کلی خود به ارزش 100 میلیون دلار بیت‌کوین خریداری کرده و این شرکت را به یکی از بزرگترین شرکت‌های دارنده بیت‌کوین تبدیل کرد. کمپانی‌های تجارت عمومی‌مثل Galaxy Digital، Square و Hut 8 Mining هم از 36 تا 134 میلیون دلار بیت‌کوین خریده اند. همه این کمپانی‌ها حالا سود قابل توجهی کسب کرده‌اند.

میکرو استراتژی برای خرید بیت‌کوین 650 میلیون دلار اوراق قرضه فروخته است!

توجه : مطالب سایت ارزسنتر از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد .

در این باره بیشتر بخوانید
0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

شاید بخواهید بدانید
آشنایی با کیف پول سخت افزاری ترزور وان (Trezor One) آشنایی با کیف پول سخت افزاری ترزور وان (Trezor One)