خانه مفاهیم پایه آلت کوین ها نگاهی کوتاه به USD Coin

نگاهی کوتاه به USD Coin

نگاهی کوتاه به USD Coin
زمان مطالعه : 3 دقیقه
سیامک تیموری سیامک تیموری

یو اس دی کوین (USDC) یک رمزارز با قیمت ثابت است که از آن بجای پول‌های فیات استفاده می‌شود. هدف یو اس دی این بود تا هنگام خرید ارزهای دیجیتال، دیگر از پول‌های فیات استفاده نشود.

USD Coin

یو اس دی با پیوند خوردن با پول فیات در واقع تلاش می‌کند تا فاصلهٔ بین ارز رایج و ارز دیجیتال را کم کند. این کار باعث می‌شود تا در آینده دامنهٔ استفاده از ارزهای دیجیتال گسترده تر شود.

یو اس دی با پیوند دادن ارزش خود با دلار آمریکا قصد دارد تا ارزهای دیجیتال را مانند پول‌های رایج بادوام کند و آن‌ها را از خطراتی که منجر به تغییر نرخ می‌شوند حفظ کند.

قبل از معرفی یو اس دی ارز دیجیتال دیگری به نام تتر که او هم خود را با ارزش دلار آمریکا عجین کرده عرضه شده است و یک هدف مشابه را دنبال می‌کند. تتر با گذشت زمان شفافیت خود را از دست داده و فاقد مقررات رسمی است که این امر منجر به از دست رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران شد و نتوانست محبوبیت لازم را به دست آورد. 

اما در آن سوی میدان، یو اس دی نواقص مشابه را در پروژهٔ خود شناسایی و رفع کرد و از اینکه توانسته است در کنار شفافیت پروژه با اقدامی صحیح مقررات را تنظیم کند، به خود می‌بالد.

بیشتر بخوانید: استفاده سازمان ملل از بلاک‌چین برای کمک به افغانستان!

ساز و کار

یو اس دی کوین یک رمزارز پایدار است. این کوین مستقیما توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و از این رو هیچگاه قیمت آن تغییر نمی‌کند. کوین‌های پایدار به گونه‌ای عمل می‌کنند که همیشه تعدادشان صددرصد با مقدار پولی که به عنوان پشتوانهٔ خود از آن بهره می‌برند یکسان است، که در اینجا مقصود دلار آمریکا است. 

کوین‌های یو اس دی جدید تنها زمانی عرضه می‌شوند که شخصی آن‌ها را با دلار پیش خرید کرده باشد. بدین ترتیب دلارها ذخیره می‌شوند و به تعدادشان یو اس دی تولید یا "ضرب" می‌شود. البته عکس این کار هم وجود دارد. زمانی که یک دارندهٔ یو اس دی تصمیم به انصراف از دارایی خود بگیرد و دلارهای خود را خارج کند، یو اس دی‌های او برای جلوگیری از نوسان قیمت کوین‌ها نابود می‌شوند یا به اصطلاح می‌سوزند. به دلیل شرایط ناپایدار بازار، قیمت یو اس دی همیشه هم با دلار یکسان نیست، اما بسیار نزدیک به آن ارزش گذاری می‌شود.

نحوهٔ ذخیره

مانند سایر ارزهای دیجیتال برای نگهداری از یو اس دی نیاز به کیف پول دیجیتال است. کیف پول‌های دیجیتال مانند کارت‌های بانکی عمل می‌کنند و دارای شماره حساب (آدرس عمومی) و رمز عبور (کلید خصوصی) هستند. فرستنده برای ارسال ارز دیجیتال باید آدرس عمومی کیف گیرنده را بداند، دقیقا مانند انتقالات بانکی که به شماره حساب فرستنده یا گیرنده نیاز است. 

نگاهی کوتاه به USD Coin

1
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

دیدگاه کاربران

شاید بخواهید بدانید
کارمزد 20,000 دلاری یک کاربر لایت کوین کارمزد 20,000 دلاری یک کاربر لایت کوین