خانه آموزش آموزش تحلیل بازار معاملات مارجین (Margin Trading)

معاملات مارجین (Margin Trading)

معاملات مارجین (Margin Trading)
زمان مطالعه : 3 دقیقه
پوریا زعیم زاده پوریا زعیم زاده

برای معامله گران با مقدار محدودی از منابع رمزنگاری مانند بیت کوین و آلت کوین ها گزینه ای به نام معامله مارجین برای افزایش سرمایه یا موقعیت فعلی وجود دارد. در واقع با این کار بدون اینکه نیاز باشد اندوخته ای ذخیره کنید. مقدار سرمایه افزایش می یابد. توجه داشته باشید که معاملات مارجین، به دلیل ریسک بالای آن به همه پیشنهاد نمی شود.

معاملات مارجین چیست؟

معاملات مارجین این امکان را برای معامله گران فراهم می کند که بتوانند وام بگیرند و موقعیت خود را ارتقا دهند. برای مثال، ما موقعیت مارجین با وام به نسبت 2 برابری (2X leverage) را فراهم کرده ایم. سرمایه پایه ما ۱۰% افزایش یافته است. ولی موقعیت ما ۲۰% افزایش یافته است به خاطر اینکه وامی با نسبت ۲ برابر داشتیم. معاملات استاندارد با نسبت ۱ به ۱ (۱:۱) صورت می گیرند.

معاملات مارجین به دلیل وجود بازار وام امکان پذیر می باشند. وام دهندگان با فراهم کردن وام برای معامله گران این فرصت را ایجاد می کنند تا آن ها در مقدار بیشتری از ارز سرمایه گذاری کنند و وام دهندگان از سود موجود در این وام بهره می برند. در بعضی صرافی ها مثل Poloniex، کاربران، وام را برای بازارهای مارجین فراهم می کنند و در دیگر صرافی ها، خود آنها فراهم کننده وام هستند. برای مثال در صرافی Poloniex، هرکسی می تواند بیت کوین یا آلت کوین خود را قرض داده و از سود حاصل از این وام بهره ببرد. اصلی ترین ضعف این عملکرد نیاز به نگه داشتن ارزها در کیف پول صرافی است که نسبت به کیف پول سرد ( cold wallet ) از امنیت کمتری برخوردار است. 

بیشتر بخوانید: مزایای ارزهای رمزنگاری شده

هزینه ها و ریسک های معاملات مارجین 

همان طور که گفته شد، هزینه معاملات مارجین شامل پرداخت سود ارزهای قرض گرفته شده ( چه از کاربران و چه از صرافی)، و هزینه انجام معاملات از طریق صرافی است.

همان طور که گفته شد، هزینه معاملات مارجین شامل پرداخت سود ارزهای قرض گرفته شده ( چه از کاربران و چه از صرافی)، و هزینه انجام معاملات از طریق صرافی است. به همان اندازه که امکان سود در مارجین وجود دارد، ریسک ضرر هم بالاست. بیشترین مقداری که ممکن است از دست بدهیم، همان مقداری است که برای ایجاد این فرصت سرمایه گذاری کرده ایم که به آن سطح نقدینگی می گویند. ارزش نقدینگی در واقع مرحله ای است که صرافی به صورت اتوماتیک حساب ما را مسدود می کند تا مقادیر قرض را نیز از دست ندهیم.

برای مثال، اگر ما در مورد معاملات استاندارد با نسبت های ۱ به ۱ صحبت کنیم، ارزش نقدینگی برای زمانی است که به مجموع ارزش صفر برسیم. 

نکاتی در معاملات مارجین

  • مدیریت ریسک : هنگامی که معاملات مارجین را انجام می دهید، این موضوع حائز اهمیت است که بدانید که قوانین مشخصی در مورد مدیریت ریسک وجود دارد. از طمع زیاد در آن آگاه باشید. هنگامی که مقداری از دارایی خود را در معرض این ریسک قرار می دهید به یاد داشته باشید که ممکن است کل آن را از دست بدهید. سطحی را برای بستن حساب خود، گرفتن سود و یا  ضرر در مارجین تعیین کنید.
  • به دقت همه چیز را دنبال کنید : ارز های رمزنگاری به عنوان دارایی های بسیار بی ثباتی در نظر گرفته می شوند و دارایی هایی هستند که دائم در حال نوسان هستند. معاملات مارجین صرافی ها، ریسک را دو برابر می کنند، از این رو سعی کنید معاملات کوتاه مدت با نسبت سود کمتر انجام دهید. اگرچه هزینه های روزانه حساب های مارجین بسیار اندک است، اما در بلند مدت، مجموع این هزینه ها می تواند به مقدار قابل توجهی تبدیل شود.
  • فعالیت های بزرگ : معاملات رمزنگاری گاهی دارای نوسانات عمیقی در هر دو جهت است و در این مورد این ریسک وجود دارد که این نوسانات به نقدینگی ما آسیب برساند. هنگامی که نسبت سود نسبتاً بالا است احتمال آسیب رسیدن به نقدینگی ما نیز بالاست. در حقیقت می توانید از این نوسانات به نفع خود استفاده کنید و مواضع اهداف خود را مشخص کنید، به این امید که نوسانات در جهت اهداف شما حرکت کرده و شما سود قابل قبولی را به دست آورید.

معاملات مارجین (Margin Trading)

2
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

دیدگاه کاربران

شاید بخواهید بدانید
تلاش موسسات حقوقی برای افتتاح کیف پول‌های بیت کوین تلاش موسسات حقوقی برای افتتاح کیف پول‌های بیت کوین