خانه تحلیل قیمت تحلیل جامع 10 ارز دیجیتال برتر، 7 آگوست (17 مرداد)

تحلیل جامع 10 ارز دیجیتال برتر، 7 آگوست (17 مرداد)

تحلیل جامع 10 ارز دیجیتال برتر، 7 آگوست (17 مرداد)
زمان مطالعه : 9 دقیقه
میلاد آقایاری میلاد آقایاری

احتمالا بیت‌کوین و آلتکوین‌های دیگر قبل از شروع موج صعودی بعدی خود، چندین روز اصلاح و تثبیت قیمت خواهند داشت.

بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا (فدرال ریزرو)، راه‌های مختلفی را برای پاسخ به تورم در حال رشد این روز‌های اقتصاد آمریکا در نظر گرفته است. در گذشته به محض اینکه تورم کشور به 2 درصد افزایش پیدا می‌کرد، فدرال ریزرو شروع به اجرای محدودیت‌های مختلف می‌کرد. حالا اما این سازمان قصد دارد قبل از بالا بردن نرخ بهره‌ها، مدتی تورم،اندکی بالای 2 درصد باقی بماند.

تحلیلگر شرکت خدمات مالی مورگان کریک، آقای آنتونی پامپلیانو معتقد است که به خاطر سابقه ضعیف فدرال ریزرو در کنترل تورم، ممکن است میزان تورم هیچ تفاوتی نکند. پامپلیانو پیش بینی می‌کند که "املاک، طلا، بیت‌کوین و سهام" بسیار بالاتر از ارزش واقعی خود بالا خواهند رفت و در این بین، بیت‌کوین بیش از همه رشد خواهد کرد.

 

قیمت ارز ها  

این هفته، موسس و مدیر عامل شرکت (Real Vision)، رائول پال در یک مصاحبه گفت که بیت‌کوین تنها دارایی جهان خواهد بود که میتواند به اندازه ترازنامه G4 رشد کند. از این رو، پال معتقد است که احتمالا بیت‌کوین تنها دارایی جهان خواهد بود که ارزش سرمایه‌گذاری بلند مدت را دارد.

از طرف دیگر، دن مورهِد، موسس شرکت سرمایه‌گذاری (Pantera Capital) گفت که بیت‌کوین در 9 سال گذشته، به طور میانگین سالانه 209 درصد رشد داشته است. اگر همین نرخ رشد ادامه داشته باشد، تا دو سال دیگر قیمت این ارز دیجیتال به 100.000 دلار خواهد رسید.

تحلیل قیمت بیت‌کوین (BTC)

بعد از رشد قیمت تقریبا شدید در 5 آگوست، بیت‌کوین روز بعد از آن یک کندل دوجی ساخت که نشان دهنده عدم قطعیت بین گاو هاست. شکست خریداران در افزایش قیمت به سطوح بالاتر از 12113.50 دلار باعث شد که معامله گران کوتاه مدت شروع به فروش دارایی خود کنند. تحلیل قیمت بیت کوین   در این بین خرس‌ها از این ضعف نهایت استفاده را خواهند کرد تا نمودار نرخ برابری BTC/USD را تا سطح قیمت میانگین متحرک 20 روزه (10798 دلار) پایین بیاورند. یک جهش قیمت قوی از این سطح حمایت می‌تواند باعث خرید بیشتر معامله‌گران شود و احتمال شکست سطح مقاومت 12113.50 دلار را بالا ببرد.

از طرف دیگر شکست سطح میانگین متحرک 20 روزه می‌تواند باز هم نشان از ضعف گاو‌ها باشد و نمودار قیمت تا محدوده‌های 10000 و 10400 دلار کشیده شود.

به احتمال زیاد خریداران از این سطح حمایت به شدت محافظت خواهند کرد. بنابراین جهش قیمت از این سطوح حمایتی می‌تواند باز هم قیمت را بین 10400 و12113.50 دلار نوسان دهد. هر دو میانگین متحرک 20 و 50 روزه به سمت بالا هستند و شاخص (RSI) هم در محدوده اشباع خرید است و این یعنی گاو‌ها گوی برتری را در اختیار دارند.

تحلیل قیمت اتریوم (ETH)

بازگشت قیمت از سطح حمایت 366 دلار توانست نمودار را تا 407.295 دلار ببرد. اتر (ETH) در ششم آگوست یک کندل بلند روزانه ایجاد کرد که نشان دهنده عدم قطعیت تصمیم‌گیری بین گاو‌ها و خرس‌ها در مورد حرکت بعدی نمودار است. 

 

تحلیل قیمت اتریوم

این عدم قطعیت امروز منجر به حرکت نزولی شد و این یعنی خرس‌ها در این جنگ قدرت پیروز شده اند. اولین سطح حمایت در این سیر نزولی 366 دلار است و اگر این سطح بشکند، روند اصلاح قیمت می‌تواند تا سطح میانگین متحرک 20 روزه (337 دلار) پایین بیاید.

اگر نمودار نرخ برابری اتر/دلار بتواند از سطح میانگین 20 روزه برگردد، علامت مثبتی خواهد و در این صورت گاو‌ها باز هم تلاش خود برای ادامه روند صعودی و شکست سطح مقاومت 415.634 دلار را شروع خواهند کرد. اگر موفق شوند، هدف بعدی 480 دلار خواهد بود.

از طرف دیگر اگر سطح حمایت میانگین 20 روزه بشکند، یعنی گاو‌ها دیگر علاقه‌ای به خرید ندارند و این می‌تواند قیمت اتر را تا 300 دلار به پایین بکشاند.

تحلیل قیمت ریپل (XRP)

بازار رِنج و بی روند ریپل از دوم آگوست تا هم اکنون ادامه داشته است و این یعنی نه گاو‌ها و نه خرس‌ها راجع به حرکت بعدی نمودار مطمئن نیستند. این شرایط یک نمودار پرچم را ایجاد کرده که به عنوان یک الگوی ادامه دار شناخته شده است.

تحلیل قیمت ریپل

اگر نمودار نرخ برابری XRP/USD به سمت بالای پرچم حرکت کند، گاو‌ها تلاش خود برای رساندن قیمت به سطح 0.326113 و بعد 0.346727 دلار را شروع خواهند کرد. شکست این سطوح مقاومت هم خبر بسیاری خوبی خواهد بود و در این صورت هدف بعدی 0.50 دلار می‌باشد.

البته (RSI) در سطح 78 درصد است و این یعنی نمودار قیمت در کوتاه مدت روند صعودی تندی داشته، بنابراین ممکن است چند روزی را برای استراحت سپری کند. گاو‌ها احتمالا در سطوح 0.32613 و 0.346727 با مقاومت سختی روبرو شوند.

حال اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را پایین بکشند و آن را زیر سطح حمایت 0.284584 دلار تثبیت کنند، نمودار اصلاح عمیق‌تری را نشان خواهد داد.

تحلیل قیمت بیت‌کوین کش (BCH)

بعد از ایجاد یک کندل بلند مثبت برای سه روز متوالی، بیت‌کوین کش (BCH) توانست سطح مقاومت 304.79 دلار را در ششم آگوست بشکند که نشان می‌دهد قدرت خریداران بیشتر از فروشندگان است.

تحلیل قیمت بیت کوین کش

خریداران حالا تلاش خواهند کرد که قیمت را از سطح مقاومت 353 دلار هم رد کنند. اگر موفق شوند، روند صعودی تا 400 دلار ادامه خواهد یافت. میانگین متحرک 20 روزه هم رو به بالا و در سطح 279 دلار است و (RSI) هم در محدوده خوبی است و این یعنی به طور کلی گاو‌ها برتری را در اختیار دارند.

برخلاف این نظریه اگر نمودار نرخ برابری BCH/USD از محدوده حمایت 337.90 تا 353 دلار پایین‌تر برود، چند روز اصلاح قیمت بیشتر بین 280 تا 353 دلار محتمل خواهد بود. شکست سطح حمایت 280 دلار هم یعنی تغییر شرایط به نفع خرس‌ها.

تحلیل قیمت بیت‌کوین اس‌وی (BSV)

گاو‌ها در چند روز اخیر سعی کرده اند که قیمت بیت‌کوین اس‌وی (BSV) را بالاتر از سطح مقاومت 260.86 دلار ببرند ولی نیروی محرکه این تلاش‌ها کم است و این یعنی در قیمت‌های کنونی، اشتیاق زیادی برای خرید وجود ندارد.

تحلیل قیمت بیت کوین اس وی

این شرایط میتواند باعث شود که نمودار نرخ قیمت BSV/USD تا چند روز دیگر هم بین 200 و 260.86 دلار نوسان داشته باشد. میانگین متحرک 20 روزه (با سطح 213 دلار) در حالت صعودی است و (RSI) هم در محدوده خوبی قرار دارد و این‌ها خبر از برتری گاو‌ها می‌دهند.

اگر گاو‌ها بتوانند نمودار نرخ برابری BSV/USD را بالاتر از سطح 260.86 ببرند، احتمالا روند صعودی آغاز خواهد شد. در این صورت اولین هدف 320 دلار و بعد از آن 382.47 دلار خواهد بود. حال اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را زیر 227 دلار بکشانند و در آنجا تثبیت کنند، این نظریه نقض خواهد شد. لازم به ذکر است که چنین اتفاقی نشانگر تقاضای کم در قیمت‌های بالاتر است.

نمودار تحلیل قیمت لایت‌کوین (LTC)

به احتمال زیاد لایت‌کوین (LTC) تا چند روز دیگر هم بین قیمت‌های 51 و 65.1573 دلار، بدون روند معامله شود. در چند روز گذشته خریداران سعی کرده اند که قیمت را افزایش دهند ولی با توجه به کمبود نیروی محرکه و تقاضا، شکست سطح مقاومت 65.1573 بعید است.

تحلیل قیمت لایت کوین

اگر نمودار نرخ برابری لایت‌کوین/دلار در بخش‌های بالایی این رنج تثبیت قیمت کند، نشانگر قدرت خریداران خواهد بود. همچنین میانگین متحرک‌های رو به بالا و جایگاه مناسب (RSI) به معنای قدرت بیشتر گاو هاست.

شکست سطح حمایت 65.1573 دلار احتمالا نشانگر موج صعودی بعدی با هدف 80 دلار خواهد بود. برخلاف این نظریه، اگر نمودار قیمت به سمت پایین شکسته شده و زیر 55 دلار تثبیت شود، کاهش قیمت تا 51 دلار ممکن خواهد بود. شکست این سطح حمایت هم به معنای شروع روند نزولی شدید است.

تحلیل قیمت کاردانو (ADA)

کاردانو (ADA) بعد از شروع روند صعودی خود از اواسط مارس، با هر جهش قیمت چند روزی را به اصلاح و تثبیت سپری کرده است (که در نمودار زیر نشان داده شده است). حالا بعد از جهش قیمت در روز‌های 26 و 27 جولای، این آلت‌کوین وارد بازار رِنج شده است.  

تحلیل قیمت کاردانو

پروسه تثبیت قیمت اخیر 15 روز زمان برد، در حالیکه از شروع رِنج کنونی 11 روز گذشته است. اگر تاریخ تکرار شود، گاو‌ها تا هفته آینده جهش قیمت دیگری را شروع خواهند کرد.

اگر گاو‌ها بتوانند قیمت را بالای 0.15 تا 0.1543051 تثبیت کنند، روند صعودی احتمالا به راه خود ادامه داده و اهداف بعدی 0.173 و بعد 0.20 دلار خواهد بود. حال اگر نمودار نرخ قیمت ADA/USD از سطح کنونی پایین‌تر بیاید و زیر 0.13 دلار تثبیت شود، این دیدگاه صعودی و مثبت نقض خواهد شد.

تحلیل قیمت چین‌لینک (LINK)

نمودار چین‌لینک (LINK) در پنجم آگوست اصلاح شد ولی کاهش قیمت سطحی بود و فروش بیشتری در ششم آگوست اتفاق نیفتاد. این اتفاق خریداران را جذب کرد، چون وقتی نمودار صعودی است هر سطح قیمتی به عنوان فرصتی برای خرید است.

تحلیل قیمت چین لینک

البته امروز این روند صعودی با فشار فروش مواجه شد که باعث شد معامله گران کوتاه مدت شروع به فروش دارایی‌های خود کنند. شاخص (RSI) هنوز در یک روند نزولی است که نشان دهنده ضعیف شدن نیروی محرکه و اصلاح‌های احتمالی است.

شکست سطح حمایت 8.908 دلار می‌تواند فروش را تشدید کند و اگر خرس‌ها بتوانند نمودار نرخ برابری LINK/USD را به زیر میانگین متحرک 20 روزه (8.35 دلار) بکشانند، کاهش قیمت می‌تواند تا سطح میانگین متحرک 50 روزه (6.6 دلار) هم کشیده شود.

از طرف دیگر، اگر گاو‌ها باز هم شروع به خرید کنند، نمودار نرخ برابری احتمالا تا هدف 11 دلار شروع به رشد کند.

تحلیل قیمت باینانس کوین (BNB)

باینانس کوین (BNB) در محدوده‌های 22.93 تا 24.4588 دلار با مقاومت روبرو شده و این باعث خارج شدن معامله‌گران کوتاه مدت از این ارز برای ثبت سود شد. البته خریداران چندان اجازه سقوط قیمت را ندادند که این نشانه خوبی است.

تحلیل قیمت بایننس کوین

اگر خریداران بتوانند قیمت را از سطح 23.54 دلار رد کنند، رسیدن به سطح قیمت 24.4588 دلار ممکن خواهد بود. بالای این سطح، هدف بعدی نمودار قیمت 27.1905 دلار خواهد بود. میانگین متحرک‌های رو به بالا و ورود (RSI) به محدوده اشباع خرید نشانگر برتری گاو هاست.

برخلاف این فرضیه، اگر خرس‌ها بتوانند نمودار نرخ BNB/USD را به زیر 21.7628 دلار بکشانند، اصلاح بیشتر تا سطح میانگین متحرک 20 روزه (20.57 دلار) ممکن خواهد بود. این سطح حمایت بسیار مهم است چون اگر بشکند، کاهش قیمت تا سطح 18.20 دلار محتمل خواهد بود.

تحلیل قیمت کریپتو کوین (CRO)

گاو‌ها در پنجم آگوست توانستند قیمت را تا سطح میانگین متحرک 20 روزه (0.157 دلار) بالا ببرند که نشانه خوبی است. البته کریپتو کوین یا (Crypto.com Coin) بعد از بازگشت قیمت نتوانست تقاضای زیادی جذب کند و این تردید خریداران در سطوح قیمت بالاتر را نشان می‌دهد.

تحلیل قیمت کریپتو کوین

اگر خریداران در رساندن سطح قیمت نمودار نرخ برابری CRO/USD به 0.176596 دلار شکست بخورند، چندین روز بازار رِنج و بدون روند محتمل است. اگر قیمت زیر سطح میانگین 20 روزه تثبیت شود، احتمالا روند به نزولی تبدیل خواهد شد.

از طرف دیگر، شکست سطح مقاومت 0.176596 دلار به معنای ادامه روند صعودی با هدف قیمت 0.20 دلار خواهد بود. میانگین متحرک‌های رو به بالا و ورود شاخص (RSI) به محدوده مثبت هم به معنی برتری گاو‌ها به نسبت به خرس هاست.

تحلیل جامع 10 ارز دیجیتال برتر، 7 آگوست (17 مرداد)

0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

شاید بخواهید بدانید
قانون گذار مالی نیویورک، مجوز فعالیت 10 توکن را صادر کرد قانون گذار مالی نیویورک، مجوز فعالیت 10 توکن را صادر کرد