خانه آموزش صرافی از کجا بیت کوین خریداری کنیم؟

از کجا بیت کوین خریداری کنیم؟

از کجا بیت کوین خریداری کنیم؟
زمان مطالعه : 4 دقیقه
محمد شعبانی محمد شعبانی

آسان ترین و ایمن ترین راه برای خریداری بیت کوین مراجعه به سایت‌های صرافی دیجیتال است. صرافی‌های بیت کوین سایت‌های آنلاینی هستند که اقدام به خرید و فروش بیت کوین می‌کنند. هر صرافی خدمات گوناگونی را ارائه می‌دهد. اکثرا هم از کاربران می‌خواهند تا در سایت رسمی آن‌ها با در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی ثبت نام کنند.

صرافی‌های بیت کوین همچنین به منظور خدمات رسانی از کاربران مبالغی دریافت می‌کنند. برای آگاهی از این صرافی‌ها به سه نمونه از شناخته شده ترین آن‌ها توجه کنید:

انواع صرافی

  • Coinbase: یک مرکز مبادلهٔ ارز آنلاین است که بیت کوین مورد نیاز شما را با قیمت روز خریداری می‌کند. کوین بیس برای افرادی که اولین بار قصد خرید بیت کوین را دارند بسیار مناسب است زیرا ساده ترین راه خرید را برای آن‌ها فراهم می‌کند. کوین بیس همچنین کیف پول منحصر به فرد خود را با امنیتی فوق العاده عرضه می‌کند. کاربران می‌توانند بیت کوین مورد نیاز خود را با در اختیار داشتن پول‌های رایج و سایر ارزهای دیجیتال مانند لایت کوین و اتر خریداری کنند.
  • Bitfinex: یک پلتفرم تجارت آنلاین است که در آن خریداران و فروشندگان می‌توانند بیت کوین را با قیمت‌های توافقی مبادله کنند. کاربران می‌توانند از طریق پول‌های رایج و سایر ارزهای دیجیتال بیت کوین مورد نیاز خود را خریداری کنند. بیت فینکس برای راحتی کاربران امکان خریداری بیت کوین با ارزهای دیجیتال زیادی مانند ایاس، دش و مونرو را فراهم کرده است. به همین خاطر امکان استفاده از این صرافی برای کاربران تازه وارد دشوار است.
  • Bittrex: یکی دیگر از صرافی‌های آنلاین که ارزهای دیجیتال زیادی را در فهرست فروش خود قرار می‌دهد بیت رکس است. با این حال،‌ امکان خریداری با پول‌های رایج هنوز فعال نیست. این بدان معناست که قبل از خریداری بیت کوین باید ارزهای دیجیتال قابل پشتیبان توسط صرافی را تهیه کنید. تازه واردها قبل از مراجعه به سایت‌هایی نظیر بیت رکس باید ابتدا تجربهٔ لازم در عرصهٔ ارزهای دیجیتال را کسب کنند.

خرید‌های محلی

بهترین جایی که می‌توانید در آن کسب اطلاعات کنید و نزدیکترین فردی که خواهان فروش بیت کوین است را پیدا کنید سایت LocalBitcoins.com است.

بهترین جایی که می‌توانید در آن کسب اطلاعات کنید و نزدیکترین فردی که خواهان فروش بیت کوین است را پیدا کنید سایت LocalBitcoins.com است. در این سایت شما می‌توانید افرادی که در محل سکونت شما قرار دارند را به راحتی پیدا کنید و از او بیت کوین خریداری کنید.

LocalBitcoins یک صرافی همتا به همتا است که  بیش از پانزده هزار شهر در سراسر جهان را پوشش می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت همزمان هزاران کاربر که قصد فروش بیت کوین را دارند مشاهده و از آن‌ها خریداری کنید. ناگفته نماند که هزینهٔ خریداری بیت کوین در این سایت نسبت به صرافی‌های دیجیتال به مراتب بیشتر است.

صرافی‌های همتا به همتا

در این صرافی‌ها دیگر خبری از واسطه‌ها نیست و شما بدون پرداخت کارمزد به یکدیگر بیت کوین ارسال می‌کنید. مثلا لوسی می‌تواند با پرداخت هر کدام از پول های رایج به جودی از او بیت کوین دریافت کند. صرافی‌های همتا به همتا از سیستم حساب امانی (escrow) استفاده می‌کنند. به مثال زیر توجه کنید: 

  • خریدار و فروشنده هر دو با شرایط و ضوابط انتقال موافقت می‌کنند و در سایت ثبت نام می‌کنند.
  • لوسی به عنوان خریدار به سیستم درخواست بیت کوین ارسال می‌کند و مبلغ آن را پرداخت می‌کند. جودی به عنوان فروشنده از اینکه پرداخت در اسکرو انجام شده، مطلع می‌شود.
  • جودی بیت کوین را برای لوسی می‌فرستد: به محض تایید پرداخت، جودی مجاز به ارسال بیت کوین و ثبت اطلاعات رهگیری است. سیستم اسکرو دریافت بیت کوین از طریق لوسی را تایید می‌کند.
  • لوسی بیت کوین را می‌پذیرد: لوسی باید در مدت زمان معینی بیت کوین را بررسی کند و سپس آن‌ها را قبول یا رد کند. فرض می‌کنیم که خریدار بیت کوین را قبول می‌کند.
  • سیستم اسکرو به جودی پول می‌دهد: صرافی همتا به همتا مبلغ پرداختی از طرف لوسی را برای جودی از حساب اسکرو آزاد می‌کند.
  • تراکنش کامل شد.

 

عابربانک‌های بیت کوین

این آخرین راه رسمی خرید بیت کوین است. تعداد بسیار کمی از این دستگاه‌ها نصب شده‌اند که نحوهٔ عملکرد آن‌ها مانند سایر عابربانک‌ها است، با این تفاوت که کارمزد زیادی درخواست می‌کنند. معمولا ۵ الی ۱۰ درصد. عابربانک‌ها مناسب کسانی است که در مسیر قصد خریداری بیت کوین را دارند و مانند خودپردازهای بانک می‌توانند این کار را انجام دهند.

از کجا بیت کوین خریداری کنیم؟

0
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

شاید بخواهید بدانید
امنیت سایبری و بالابردن ایمنی ارزهای دیجیتال امنیت سایبری و بالابردن ایمنی ارزهای دیجیتال