خانه اخبار ارزها کشورها ارزهای دیجیتال را تایید می‌کنند

کشورها ارزهای دیجیتال را تایید می‌کنند

کشورها ارزهای دیجیتال را تایید می‌کنند
زمان مطالعه : 8 دقیقه
پوریا زعیم زاده پوریا زعیم زاده

۲۰۱۷ سالی خارق العاده برای ارزهای دیجیتال بوده است. در این سال محبوبیت و ارزش ارزهای دیجیتال رشد چشمگیری داشتند به گونه‌ای که دیگر نمی‌توان آن را به عنوان یک روند گذرا تلقی کرد.

تایید جهانی ارزهای دیجیتال

 در ابتدای سال ۲۰۱۷، بیت کوین کمتر از ۱۰۰۰ دلار و به قیمت ۹۶۰ دلار معامله می‌شد. اما در دسامبر همان سال قیمت بیت کوین سر به فلک کشید و فراتر از ۱۰۰۰۰ دلار معامله شد. افزایش ده برابری در کمتر از یک سال که تاکنون هیچ کالایی چنین رشدی را به خود ندیده است.

اگرچه اتریوم و بسیاری از آلت کوین‌های دیگر از رشد فزاینده‌ای در این سال برخوردار بودند اما تمام تیترها و خبرها به بیت کوین اختصاص داده شد. ایکو‌ با نام اختصاری (ICOs) تبدیل به پروژه‌های سرمایه گذاری جمعی در صنعت ارزهای دیجیتال و بلاکچین شد که شرکت‌های نوپا برای بالا بردن سرمایه‌های خود از آن استفاده کردند. در سراسر کرهٔ خاکی، به نظر می‌رسد همه دربارهٔ ارزهای دیجیتال، قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک چین صحبت می‌کنند.

با توجه به سطح رشدی که در عرصهٔ صنعت رخ داده است،‌ توجه دولت‌ها و سایر سهامداران به گوشه و کنار جهان بیشتر از قبل شده است. با در نظر گرفتن حجم بی‌سابقه‌ای از سرمایه‌گذاری که در سال ۲۰۱۷ رخ داده است، گام‌هایی برای سامان دادن به عرصهٔ صنعت برداشته شده است.

کشورهای مختلفی در اقصی نقاط جهان هستند که استراتژی‌های متفاوتی برای کنترل بازار اتخاذ کرده‌اند. این مقاله برخی از کشورهایی که ارزهای دیجیتال را مورد تایید قرار داده‌اند بررسی می‌کند. ترتیب این کشورها به معنی رتبه بندی آن‌ها در زمینهٔ استفاده از ارز دیجیتال نیست و صرفا یک ترتیب معمولی است.

بیشتر بخوانید: ورود سامسونگ به دنیای رمزارزها

ژاپن

توکیو دیگر همچون گذشته به عنوان مرکز تجارت آسیا در نظر گرفته نمی‌شود بلکه تبدیل به قطب ارز دیجیتال منطقه شده است. با توجه به اقدامات سرسختانهٔ چین و کرهٔ جنوبی برای جلوگیری از گسترش ارزهای دیجیتال، ژاپن فرصت این را به دست آورده است تا تبدیل به مزرعه‌ای برای گسترش تجارت ارزهای دیجیتال در آسیا شود.

توکیو دیگر همچون گذشته به عنوان مرکز تجارت آسیا در نظر گرفته نمی‌شود بلکه تبدیل به قطب ارز دیجیتال منطقه شده است. با توجه به اقدامات سرسختانهٔ چین و کرهٔ جنوبی برای جلوگیری از گسترش ارزهای دیجیتال، ژاپن فرصت این را به دست آورده است تا تبدیل به مزرعه‌ای برای گسترش تجارت ارزهای دیجیتال در آسیا شود.

دولت ژاپن از طریق PSA (قانون خدمات پرداخت) بستری ایجاد کرد که استفاده از ارزهای دیجیتال را برای اهداف پرداخت قانونی می‌کرد. هرچند کشور چین انحصار ماینینگ بیت کوین را در اختیار دارد، اما این ژاپن است که سهم عمده‌ٔ فعالیت‌های تجاری و تبادل ارز در عرصهٔ ارزهای دیجیتال را تا آنجایی که مربوط به آسیا شود در اختیار دارد. 

(FSA) که بازوی نظارتی مالی دولت ژاپن است، به تازگی تعدادی از مبادلات ارز دیجیتال و همچنین آن دسته از ارزهای دیجیتال که می‌توانند در بستر خدمات پرداخت (PSA) مبادله شوند مورد تایید قرار داد. 

با حمایت دولت، سازوکار ارزهای دیجیتال در ژاپن رونق گرفته است و در سال‌های آتی، بسیاری از شرکت‌های ایکو (ICO) حتی می‌توانند کمپین‌های خود را در کشور برگزار کنند. ژاپن با بهره‌گیری از بی میلی و تردید بسیاری از کشورها در رابطه با ارزهای دیجیتال، خود را به اصلی ترین بازیگر در بازار رمزارزها تبدیل کرده است.

بازار رمزارز در سال ۲۰۱۷ هنوز در اول راه خود قرار داشت و نیاز به محیط‌های دوستانه برای رشد بازار خود داشت. قوانین دولتی لزوما چیز بدی نیستند زیرا وجود مقررات و قوانین مالی در عرصهٔ رمزارز می‌تواند انگیزهٔ مورد نیاز برای کارآفرینان، توسعه‌ دهندگان و سرمایه‌گذاران برای تمرکز در بازار رمزارز ژاپن را فراهم کند.

کانادا

در اواسط سال ۲۰۱۶، بانک مرکزی کانادا به شدت ایدهٔ توسعهٔ ارز دیجیتال را رد کرد. اما با فرا رسیدن ماه آگوست و تایید "Impak Coin" کانادا اولین ارز دیجیتال رسمی خود را عرضه کرد.

در اواسط سال ۲۰۱۶، بانک مرکزی کانادا به شدت ایدهٔ توسعهٔ ارز دیجیتال را رد کرد. اما با فرا رسیدن ماه آگوست و تایید "Impak Coin" کانادا اولین ارز دیجیتال رسمی خود را عرضه کرد. این امر نشان از چرخش بزرگ در رفتار دولت کانادا در قبال ارزهای دیجیتال داشت. با توجه به همسایگان جنوبی خود که هنوز نسبت به وضعیت خود در رابطه با ارز دیجیتال مطمئن نبوند، اقدام کانادا در قبال رمزارز تنها جایگاه این کشور در شمال آمریکا را در عرصهٔ رمزارز تقویت می‌کرد.

در مجموع، کانادا محیطی دوستانه برای کارآفرینان ارز دیجیتال است زیرا کسب و کار از طریق بیت کوین و دستگاه‌های خودپرداز به صورت متعدد در آن وجود دارد. بسیاری از کشورها تنها یک شهر دارند که می‌تواند به عنوان یک مرکز پول مجازی فعالیت کند، اما کانادا دارای دو شهر است، تورنتو و ونکوور. کشورهای زیادی می‌توانند به چنین ابتکاراتی به چشم موفقیت نگاه کنند و از آن‌ها به عنوان یک نقطه عطف در توسعهٔ عرصهٔ رمزارز در کشور خود استفاده کنند. 

به دنبال موفقیت "Impak Coin" ، طبق گزارش‌ها ارزهای دیجیتال دیگری نیز در حال طی کردن روند توسعه و آماده سازی خود هستند. این رمز ارزها قرار است در سال‌های آتی عرضه شوند و این امر نشان دهندهٔ موضع مثبت کانادا بر پول‌های مجازی است.

بیشتر بخوانید: زدکش محصول خود را از نو می‌سازد

آلمان

ارزهای دیجیتال معمولا از سیاست‌های مطلوب دولت‌های اروپایی نهایت بهره را می‌برند، زیرا بسیاری از کشورهای قاره به طور گسترده در توسعهٔ راه کارهای بلاک چین مشارکت دارند.

ارزهای دیجیتال معمولا از سیاست‌های مطلوب دولت‌های اروپایی نهایت بهره را می‌برند، زیرا بسیاری از کشورهای قاره به طور گسترده در توسعهٔ راه کارهای بلاک چین مشارکت دارند. فرانسه و بریتانیا به طور ویژه پیشرو در این زمینه هستند. آلمان یکی از معدود کشورهایی است که در آن بیت کوین به عنوان ارز قانونی فعالیت می‌کند.

به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان یک واحد پول قانونی در آلمان یک پیامد مهم به همراه داشته است. بسیاری از کشورها بیت کوین را به صورت رسمی ممنوع نکرده‌اند ولی موضع مثبتی هم در برابر ارزهای دیجیتال ندارند. پس از اینکه آلمان بیت کوین را قانونی اعلام کرد و به آن مشروعیت بخشید، این امر روی ارزش بیت کوین تاثیر گذاشت.

قوانین مالیاتی آلمان نیز برای بیت کوین خوشایند بودند زیرا از معافیت ۲۵ درصدی به مدت یک سال بهره‌مند شد. آلمان همچنین یکی از بزرگترین بازارهای بیت کوین در جهان است که در سال ۲۰۱۷ طرح‌هایی را برای معرفی اتریوم (دومین ارز دیجیتال با ارزش) به پلتفرم رمزارز نهایی کرد.

هلند

در کشور هلند شهری به نام "شهر بیت کوین" وجود دارد که خانهٔ صدها نفر از تاجران ارز دیجیتال است. این شهر واقع در آرنهم است و خرید در فروشگاه‌ها و کافه‌ها با بیت کوین امکان پذیر است.

در کشور هلند شهری به نام "شهر بیت کوین" وجود دارد که خانهٔ صدها نفر از تاجران ارز دیجیتال است. این شهر واقع در آرنهم است و خرید در فروشگاه‌ها و کافه‌ها با بیت کوین امکان پذیر است. هیچ آیین نامهٔ دولتی برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود ندارد. در نتیجه بسیاری از کسب و کارها مبتنی بر ارز دیجیتال در هلند مستقر هستند. 

وجود چنین مراکزی برای رمزارز باعث توسعه و پیشرفت اقتصاد در عرصهٔ ارز دیجیتال می‌شود. باگ‌های زیادی وجود دارد که باید قبل از اینکه رمز ارزها تبدیل به یک واحد پول رایج شوند رفع شود؛ وجود زیربنا هایی مانند "شهر بیت کوین" برای وقوع این امر بسیار مهم است.

در شهر آنهم، بیت کوین مانند یورو، دلار و سایر پول‌های رایج دنیا دارای ارزش است و به عنوان پول رایج استفاده می‌شود. هنگامی که مردم در معاملات اقتصادی خود از بیت کوین به عنوان پول رایج استفاده کنند، این آگاهی در مردم ایجاد می‌شود که ارزهای دیجیتال می‌توانند درست مانند پول فیات (پول رایج و کاغذی) عمل کنند.  

نتیجه

نگرش کشورها معمولا به سه دسته تقسیم می‌شود، مطلوب، مردد و نامطلوب. واقعیت این است که ارزهای دیجیتال همچنان در راس پیشرفت فناوری مدرن قرار دارند و بسیاری از کشورها چشم اندازی بلند مدت در عرصهٔ بلک چین و کاربردهای احتمالی آن دارند.  

کشورها ارزهای دیجیتال را تایید می‌کنند

2
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

دیدگاه کاربران

شاید بخواهید بدانید
راهنمای جامع کیف پول های دیجیتالی راهنمای جامع کیف پول های دیجیتالی