خانه اخبار اخبار جهان نگرانی شهروندان ترکیه، در مورد تورم های اقتصادی

نگرانی شهروندان ترکیه، در مورد تورم های اقتصادی

نگرانی شهروندان ترکیه، در مورد تورم های اقتصادی
زمان مطالعه : 2 دقیقه
کیمیا رئیسی کیمیا رئیسی

ساکنان ترکیه، نسبت به ارز های سنتی یا فیات، اعتماد خود را از دست داده و نگران اوضاع نا به سامان اقتصاد هستند. واحد پول این کشور (لیره)، امسال تقریبا 20 درصد از محبوبیت خود را از دست داده است.

تورم های اقتصادی ترکیه، تاثیرات منفی روی ساکنان این کشور داشته است. براساس گزارش رویترز در تاریخ 14 آگوست، مردم برای حفظ دارایی های خود، در زمینه هایی مانند دلار و طلا سرمایه گذاری می‌کنند.

دولت ترکیه نیز برای جلب اعتماد مردم مداخلاتی داشته اما با این وجود مردم به دلیل نگرانی هایی که در سراسر این  کشور حاکم شده، روی تصمیم خود پافشاری می کنند. تورم در حال حاضر 11.8٪ است و میزان سودی که بانک ها به سرمایه گذاران می‌پردازند در برابر این حجم از تورم های اقتصادی، بسیار ناچیز است.

یکی از شهروندان ترکیه گفت:

از نظر من بهترین راه سرمایه گذاری در این شرایط بحرانی، خرید طلا و دلار است. من حتی قصد داشتم که پول خود را از بانک خارج و در طلا و دلار سرمایه گذاری کنم اما فعلا به دلیل شیوع بیماری کرونا از این کار صرف نظر کرده ام.

بیشتر بخوانید: رقابت طلا و بیت‌کوین برای افزایش محبوبیت! related_content

اگر دولت نتواند چاره ای بیندیشد و این شرایط را متعادل ساز، پیشبینی می‌شود که سرمایه گذاری های مردم که اغلب از ترس سرچشمه می‌گیرند، به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. 

شرایط اقتصادی ترکیه در حال وخیم تر شدن است

همانطور که می‌دانید، اقتصاد ترکیه بیشتر به واردات بستگی دارد. ویروس همه گیر کرونا واردات را متوقف و در نهایت شرایط اقتصادی را برای این کشور بحرانی نموده است. به دنبال این شرایط بحرانی، ارزش پول رایج این کشور یعنی لیر، رفته رفته کاهش یافته و متقاضیان آن، به دیگر ارز ها روی می‌آورند.

بر خلاف این که اکثر ارزهای فیات روند نزولی دارند و ارزش آنها رو به کاهش است، بیت‌کوین با افزایش حجم بازار خود توانسته حتی از بانک های مرکزی آمریکا و دلار نیوزلند هم پیشی بگیرد. 

به تازگی گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور، با مخالفت هایی همراه بوده است. طبق گزارش محلی BtcTurk در ماه ژوئن، مشخص شد که در طول بیماری همه گیر COVID-19، اعتماد به بیت‌کوین 23٪ افزایش یافته و رضایت کاربران، 58.5٪ افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، کاربران ارزهای دیجیتال، از فوریه 2019 تا کنون 2 برابر شده اند.

نگرانی شهروندان ترکیه، در مورد تورم های اقتصادی

1
برچسب ها:
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

دیدگاه کاربران

شاید بخواهید بدانید
خروج پورتنوی از بازار ارزهای دیجیتال! خروج پورتنوی از بازار ارزهای دیجیتال!