خانه اخبار ارزها اخبار بیت کوین بازار بیت‌کوین در موقعیتی مشابه با سال ۲۰۱۶، قبل از روند صعود تاریخی خود است!

بازار بیت‌کوین در موقعیتی مشابه با سال ۲۰۱۶، قبل از روند صعود تاریخی خود است!

بازار بیت‌کوین در موقعیتی مشابه با سال ۲۰۱۶، قبل از روند صعود تاریخی خود است!
زمان مطالعه : 3 دقیقه
سنا نجفیان سنا نجفیان

شرکت سرمایه‌گذاری گری ‌اسکیل (Grayscale)، در گزارش اخیر خود بیان کرد که وضعیت کنونی بازار بیت‌کوین مشابه با اوایل سال ۲۰۱۶ است. در میانه های سال ۲۰۱۶ بود که روند صعودی تاریخی بیت‌کوین شروع شد و تا اواخر ۲۰۱۷ که قیمت بیت‌کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار رسید ادامه داشت.

در گزارشی که کوین تلگراف منتشر کرد، گری اسکیل پیش‌بینی می‌کند که با افزایش تورم و احساس نیاز برای کالاهای وابسته به پول، تقاضا برای بیت‌کوین افزایش یابد و کاربرد این ارز دیجیتال بیشتر شود.

این گزارش از چندین شاخص درون‌ زنجیره‌ای نام می‌برد که نشان از افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال دارند. همچنین در این گزارش اشاره شده که سرمایه‌گذاری بلندمدت نسبت به خرید سفته‌های کوتاه‌مدت افزایش یافته است و تعداد بیت کوین‌های موجود در صرافی‌ها، به‌طور کم‌سابقه‌ای با کاهش مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: بیت کوین در رقابت با بانک آمریکا related_content

گری اسکیل در ادامه افزود که آدرس‌های فعال روزانه در بالاترین سطح خود نسبت به سال ۲۰۱۷ که در اوج بودند، قرار دارند. این گزارش بیانگر این موضوع است که از زمانی که ایالات متحده استاندارد طلا را ترک کرد تاکنون، سیاست پولی متزلزل این کشور با چاپ مقدار زیادی پول (تسهیلات کمی پول)، تعداد زیادی چرخه حباب دارایی ایجاد کرده که تمام آنها به‌علت افزایش بدهی بوده است.

گری اسکیل به افزایش وابستگی اقتصاد آمریکا به تسهیل کمی (چاپ پول) برای حرکت اشاره کرد و تاریخ نشان می‌دهد ترک این روند بسیار مشکل است. در سال ۲۰۱۸، شاخص بورس آمریکا در پی واکنش به برنامه‌های بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) برای توقف انبساط پولی، طی سه ماه ۲۰٪ سقوط کرد.

در گزارش گری اسکیل نوشته شده است که با وجود حفظ قدرت دلار نسبت به سایر ارزهای ملی، سرمایه‌گذارانی که نگران تورم ناشی از محرک‌های مالی بی‌سابقه هستند، به‌دنبال راه‌هایی می‌گردند تا از ثروت خود در برابر گسترش ذخایر پولی محافظت کنند و بیت‌کوین به‌عنوان ذخیره ارزش، یکی از این راه‌ها است.

این گزارش می‌گوید که سیستم‌ امتیازدهی پاول تودور جونز (Paul Tudor Jones)، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری مطرح، نشان می‌دهد بیت کوین نسبت به پول نقد، طلا و دیگر دارایی‌های مالی برتری دارد و پتانسیل آن برای رشد بازار بالا است.

در این گزارش به نقل از جونز آمده است:

 

blockquote

چیزی که غافلگیرم کرد این بود که بیت کوین به بالاترین امتیاز خود رسید. بیت کوین تقریباً ۶۰٪ امتیاز بازار مالی را کسب کرده است اما ارزش بازار آن ۱/۱۲۰۰م آن است. بیت کوین ۶۶٪ امتیاز طلا را به‌عنوان ذخیره ارزش کسب کرد اما ارزش بازار آن ۱/۶۰م آن است. یک جای کار می‌لنگد و حدس می‌زنم آن قیمت بیت کوین باشد.  پاول تودور

blockquote

بازار بیت‌کوین در موقعیتی مشابه با سال ۲۰۱۶، قبل از روند صعود تاریخی خود است!

1
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

دیدگاه کاربران

شاید بخواهید بدانید
قیمت بیت‌کوین به 27.700 دلار رسید! قیمت بیت‌کوین به 27.700 دلار رسید!