خانه اخبار اخبار جهان اختصاص بسته معیشتی فدرال، علت افزایش قیمت بازار سهام

اختصاص بسته معیشتی فدرال، علت افزایش قیمت بازار سهام

اختصاص بسته معیشتی فدرال، علت افزایش قیمت بازار سهام
زمان مطالعه : 3 دقیقه
سنا نجفیان سنا نجفیان

با توجه به آن که مقامات ایالات متحده در تلاشند رکود اقتصادی را کنترل کنند، بسته‌های معیشتی دیگری در راه‌ هستند. که در واکنش به این اقدام بازارهای مالی جهانی نیزافزایش یافتند. در سرتاسر جهان ، بازارهای مالی و اقتصادی به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا ضربه سختی متحمل شدند. از آنجا که فعالیت های اقتصادی و کسب و کارها با تعطیلی مواجه شدند، این بازارها به طور قابل ملاحظه ای ضرر کردند.

 در شرایط کنونی و با شروع مجدد فعالیت در بازارهای مالی و تجاری، خبرهای خوبی از ایالات متحده به گوش میرسد، زیرا فدرال رزرو به دنبال پادرمیانی است و بانک مرکزی فدرال قول بسته معیشتی دوم را برای رونق اقتصاد داده است.

بازار سهام شروع به نشر اخباری مبنی بر اینکه فدرال رزرو در حال برنامه ریزی برای حمایت از اقتصاد است می کند. در حال حاضر، آژانس در حال خرید وجوه با مبادله ارزی برای ارائه پشتیبانی از این شرایط است.

بیشتر بخوانید: تسلط ۶۰ درصدی بیت کوین بر بازار related_content

علاوه بر این، بسته معیشتی فدرال نیز شامل خرید اوراق قرضه شرکت ها می شود. این آژانس امیدوار است که این امر نه تنها به کسب و کارهای شخصی امیدواری می دهد، بلکه به سهولت اعتبار نیز کمک می کند.

 در ابتدا، به نظر می رسید که بسته معیشتی فقط به خرید اوراق قرضه از بازار اصلی محدود می شود، اما این طرح شامل خرید از بازار ثانویه نیز خواهد شد.

واکنش بازار به بسته معیشتی دولت

در پاسخ به این خبر، بازارهای سهام – به طور خاص معاملات آتی داو جونز- افزایش یافتند. در تاریخ ۱۵ ژوئن(۲۶ خرداد) ، داو با افزایش ۴۵۰ دلاری ، به روند عادی خود بازگشت. سایر شاخص های بازار سهام ، از جمله Nasdaq-100 و S&P 500 نیز افزایش داشتند.

روز دوشنبه ، داو با شاخص معاملاتی  ۲۵,۷۶۳/۱۶ به پایان رسید ، بیش از ۱۵۷ دلار بالاتر از روز قبل خود در ۲۵,۶۰۶/۵۴. شاخص S&P 500 همچنین ۲۵/۲۸ دلار صعود کرد و به ۳,۰۶۶/۵۹ دلار رسید ، و نزدک با ۱۳۷/۲۱ دلار افزایش نسبت به ۹,۵۸۸/۸۱ قیمت دلار روز خود، قرار گرفت.

برنامه های بعدی

علاوه بر این، و براساس گزارش بلومبرگ ، مقامات دولتی پیشنهادی مناسب را ارائه داده‌اند که احتمالاً به ارزش یک تریلیون دلار باشد. این بودجه به حمایت از زیرساخت های منظم در سراسر کشور اختصاص داده می شود.

 به طور خاص، این بودجه بیشتر به وزارت حمل و نقل اختصاص داده خواهد شد. در اولین فرصت، این مورد برای پروژه های زیربنایی مانند پل ها و جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، مقامات همچنین قصد دارند از برخی از این صندوق ها برای نصب تجهیزات باند پهن روستا‌ها و 5G استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: ورود بازار مسکن بر بستر بلاک چین related_content

همچنین دولت ترامپ به دنبال تجدید قانون زیرساخت ها تا ماه سپتامبر است. این قانون قرار است چگونگی تامین بودجه دولت از پروژه های زیربنایی در سراسر کشور را تعیین کند. به گفته بلومبرگ ، این شانس وجود دارد که مسئولان از این قانون به عنوان یک روش عالی برای تزریق کردن بودجه بیشتر به زیرساختها استفاده کنند.

اختصاص بسته معیشتی فدرال، علت افزایش قیمت بازار سهام

1
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

دیدگاه کاربران

شاید بخواهید بدانید
ترامپ: منوچین! پیگیر بیت کوین باش! دونالد ترامپ به وزیر خزانه داری آمریکا: منوچین! پیگیر بیت کوین باش!