خانه اخبار ارزها اخبار بیت کوین نهنگ معروف بیت‌کوین: چه زمانی بیت‌کوین بخرید؟!

نهنگ معروف بیت‌کوین: چه زمانی بیت‌کوین بخرید؟!

نهنگ معروف بیت‌کوین: چه زمانی بیت‌کوین بخرید؟!
زمان مطالعه : 2 دقیقه
سنا نجفیان سنا نجفیان

بیت‌ کوین طی چند ماه گذشته نوسانات بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است. البته این نوسانات برای ممانعت از هجوم بازیگران بزرگ بازار به سمت این دارایی دیجیتال کافی نبوده است. پاول تودور جونز، سرمایه‌گذار کلان و مشهور، یکی از اولین سرمایه‌گذاران سنتی بود که علناً علاقه‌مندی خود به بیت‌کوین را اعلام کرد، اما داده‌ها نشان می‌دهد که او تنها سرمایه گذار وال‌استریت نیست که در حال خرید مقادیر زیاد بیت‌کوین است.

یک نهنگ معروف بیت‌کوین که با نام مستعار Joe007 در توییتر فعالیت می‌کند، معیاری را به سرمایه‌گزاران معرفی کرد که می‌تواند نشان‌گر زمان مناسب برای خرید این رمزارز تلقی شود. این نهنگ که از ماه مارس تا کنون بیش از 20 میلیون دلار سود کسب کرده است، به سرمایه‌گذاران نسبت به ادامه نوسانات بازار در پی پاندمی (همه‌گیری) ویروس کرونا هشدار داد.

او در توئیتی که در تاریخ 12 آوریل منتشر کرد، اعلام داشت که منتظر بازگشت و قدرت گرفتن عبارت «بیت‌کوین مرده است» می‌باشد، زیرا به عقیده وی، تجربه ثابت کرده که هرگاه این عبارت به اوج خود رسیده، فرصت‌های بسیار مناسبی برای خرید بیت‌کوین ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: روانشناسی معاملاتی بیت کوین

Joe007 قبلا هشدار داده بود که بحران ویروس کرونا، منجر به «شوک اقتصادی» نسل کنونی بشر خواهد شد. او معتقد است که روی آوردن کوتاه مدت مردم به ارزهای فیات و نقدینگی، احتمالا منجر به تغییرات قابل توجهی در قیمت دارایی‌های رمزپایه خواهد شد. این نهنگ بیت‌کوین در این باره اظهار داشت:

این بزرگ‌ترین شوک اقتصادی نسل ما خواهد بود. اوضاع جهانی به صورت موج‌وار پیش خواهد رفت، به طوری که بعد از امیدهای واهی، با موج بعدی بحران روبه‌رو خواهیم شد. تمرکز این بحران در مناطق مختلف تغییر خواهد کرد و تلاش برای کاهش تاثیرات آن، آشفتگی بیشتر را در پی خواهد داشت.Joe007

روش این نهنگ در شناسایی موقعیت مناسب برای خرید بیت‌کوین، شبیه به شاخص «ترس و طمع» (Fear & Greed Index) است که از تراکم «قیمت» و «گرایش بازار» برای نشان دادن میزان ترس و طمع بین سرمایه‌گذاران استفاده می‌کند. طبق این شاخص، زمان ترس شدید با فرصت خرید بیت‌کوین همبستگی دارد و نشان‌گر این است که قیمت ارز، پایین‌تر از ارزش واقعی آن قرار دارد. بیت‌کوین از زمان افت بازار در 12 مارس، در محدوده «ترس شدید» معامله می‌شود.

نهنگ معروف بیت‌کوین: چه زمانی بیت‌کوین بخرید؟!

2
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید. ثبت نظر

نظر شما

دیدگاه کاربران

شاید بخواهید بدانید
تراکنش میلیونی اتر برای بار دوم در این هفته! تراکنش میلیونی اتر برای بار دوم در این هفته!